Læsetid: 1 min.

Farvel til bannerannoncer for Informations digitale abonnenter

Abonnenter på den digitale avis kan nu se frem til uforstyrrede læseoplevelser på skærmen
Indland
2. september 2015
Abonnenter på den digitale avis kan nu se frem til uforstyrrede læseoplevelser på skærmen

iBureauet/Mia Mottelson

Kære abonnent

Først og fremmest tak fordi du støtter vores journalistiske projekt.

Det koster penge at lave en god avis – det ved vore læsere udmærket, så egentlig rækker det at sige tak, fordi du, kære læser, bakker op om vores avis.

På Information har vi store journalistiske ambitioner, og dem forsøger vi at realisere på daglig basis. Men vi har også ambitioner om at levere journalistikken i den bedst mulige indpakning.

Digital journalistik er ofte formidlet på en måde, som gør oplevelsen af journalistikken – hvadenten vi taler om ord eller billeder – til det sekundære. Siderne er pakket ind i farverige annoncer, som naturligvis har til formål at fange opmærksomheden – om så kun i nogle få sekunder. Nogle er ligeglade, men de fleste er nok helst fri.

Digital annoncering er en økonomisk nødvendighed for de allerfleste medier – også selvom man af og til må gå på kompromis med brugeroplevelsen. Bannerannoncer har altid været en integreret del af Informations netavis, og vil fortsat være det for de af vore brugere, som benytter sig af vores gratis tilbud.

Men for de af vore brugere, som har placeret deres tillid og en del af deres penge hos os, vil vi gerne gå en anden vej. Derfor har vi fjernet samtlige bannerannoncer på hjemmesiden, for at give dig, som abonnent, en renere og mere uforstyrret oplevelse.

Vi håber, du kan lide det.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Godt!

Grethe Preisler

Bedre sent end aldrig.

Dejligt! Jeg vil nu, igen, betale for et abonnement.

Stephen Wessels

Hvor godt! Kanon-godt!! Og jeg håber, det trækker flere abonnenter til.

Bo Hoff, Troels Brøgger, Jens Erik Starup og Hanne Ribens anbefalede denne kommentar
Jens Winther Kristensen

*like*

Troels Brøgger

Tak-oh Tak

Maj-Britt Kent Hansen

Tak - og så kan man endog udtrykke sin tak over for dem, der fik den gode idé, fordi der er kommentarmulighed til denne særlige besked.

Også tak herfra - men det var I gufordemme længe om ... ;-)

Ole Kresten Finnemann Juhl

Endnu mere effektivt end Adblock, som stadig kan anbefales til alle andre mediers digitale platforme.

Dejligt!! Endelig!! Fremsynet!! Godt gået!! Bravo!!

Det er en meget fin, modig og god beslutning I har taget. Tillykke med det!

Lena Kallestrup

Vi er nu stadig nogen, der læser annoncer og dermed også banner-reklamer med fornøjelse. Jeg bruger banner-reklamer til information om det, der interesserer mig. Derfor er et vild-link værre end reklamen i avisen.

Susanne Schiellerup Østergaard

Det er rigtig, rigtig dejligt med en 'clean' digital avis - TAK

Niels-Simon Larsen

Rart at der er råd til dette skridt.

Maj-Britt Kent Hansen

... og man sparer tid - hvor man før ventede på, at bannerannoncen skulle fylde op.

Tak for det!
Med venlig hilsen

Klaus Lundahl Engelholt

Najs! :)