Reportage
Læsetid: 7 min.

Nødundervisningen betyder, at 13-årige Cecilie og Victor igen laver lektier og har overskud

Skoledagen derhjemme blev tit erstattet af computerspil og overspringshandlinger, og derfor går Cecilie Lilja Arvedsen og Victor Stormlind nu til nødundervisning. I begyndelsen var Cecilie Lilja Arvedsen bekymret for, hvad klassekammeraterne ville tænke, men nu er hun ligeglad. Og hun føler sig ikke længere sur og doven

»I dag har været en god dag, fordi jeg har lavet mine ting, jeg har hygget mig, jeg har haft pause, jeg har haft overskud, og nu kan jeg snart tage hjem og slappe af,« siger 13-årige Viktor Stormlind.

Emilie Lærke Henriksen

Indland
22. februar 2021

På Egelundskolen i Albertslund er det som om, tiden er gået i stå. Juletræer, nisser og rensdyr klippet i pap dækker stadig dørene til de mange klasseværelser, og inde i lokalerne strækker lange guirlander sig fra væg til væg. Den syvende december blev alle 5.-9. klasserne nemlig sendt hjem for at modtage onlineundervisning, og sådan har det været lige siden.

Den eneste undtagelse er de 20 elever, som får nødundervisning, og derfor hver dag møder op på skolen.

Tre af dem sidder i 7. B, hvor de fleste stole stadig hænger omvendt på bordene og venter på, at nogen igen skal komme ind og sætte sig på dem.

»Gange kommer altid først, ik‘« spørger 13-årige Viktor Stormlind og kigger på regnestykkerne i kladdehæftet og derefter på Birger Tønnesen, som er matematiklærer.

»Hvis du skal tage det helt forfra, kommer parenteserne først,« svarer matematiklæreren.

Victor Stormlind kniber øjnene en smule sammen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her