Ingrid Stage

Seneste artikler af
Ingrid Stage
  • For meget regulering, for lidt fri tanke

    Politikerne hylder jævnligt forskningsfriheden, men hvordan kan det være, at de bliver ved med at vedtage love og reguleringer, der vanskeliggør udfoldelsen af netop den frie forskning på universiteterne?
  • Fleksibilitet kan udvande faglighed

    Hvis studerende kan shoppe frit rundt, risikerer vi at udvande både faglighed og dybde i uddannelserne
  • Frivillige lig er en sjælden vare

    Hvorfor hører vi så sjældent de unge aktive forskere udtrykke den kritik i offentligheden? Forklaringen ligger lige for. En voksende del af bevillinger fordeles på baggrund af ansøgninger om ekstern finansiering. Og hvem drister sig til at kritisere den, der gennem bevillingssystemet afgør forskningsprojektet fremtid?
  • Østergaards farlige kulturrevolution

    Østergaard skal passe på ikke at detailstyre de danske uddannelser i en sådan grad, at uddannelserne ensrettes
  • Behov for åben dialog, Østergaard

    Blandt de vigtigste anbefalinger, som vores medlemmer – studieledere, studerende og undervisere – er enige om, er først og fremmest, at uddannelserne skal ses som ligeværdige
  • Akademikere i gabestokken

    Populistisk kritik af akademikere og påstande om, at akademikerlønninger overstiger værdien af vores arbejde, er ikke ny. Det er et argument, der dukker op med jævne mellemrum, ofte forud for aftaler om kommunernes økonomi eller forhandlinger om kollektive overenskomster
  • Giv de ledige nye muligheder

    Det er naivt kun at tale jobskabelser, når væksten falder, og ledigheden stiger. Det er tvingende nødvendigt, at dagpengesystemet bliver revideret
  • Barsel bør være en rettighed for far

    Vi har ganske enkelt brug for, at loven sikrer mændenes ret til at være sammen med deres barn
  • Husk de ledige højtuddannede

    Vi hører ofte, at et særligt fokus på de højtuddannede svækker indsatsen for andre faggrupper og de langtidsledige. Det er en myte

Sider

Mest læste
  1. Hvis udviklingen fortsætter, risikerer universiteterne at miste endnu flere dygtige kvindelige forskere og undervisere, og det er et problem for forskningsmiljøerne og for demokratiet
  2. Den aktuelle debat om nyttige og unyttige uddannelser og den kortsigtede opdeling i fag efter økonomisk bæredygtighed og arbejdsmarkedsrelevans er absurd