Den statslige virksomhed Energinet påstår igen, at gasledningen til Polen vil føre til store CO2-reduktioner, men den udokumenterede påstand bliver ikke rigtig af at blive gentaget. Fremlæg dokumentationen – ellers må borgerne stoppe byggeriet, skriver aktivister imod Baltic Pipe i dette debatindlæg
Klimaminister Dan Jørgensen har godkendt byggeriet af en gasrørledning fra Nordsøen til Polen, selv om afbrænding af fossil gas er en af de største barrierer for at opnå et klimaneutralt samfund inden 2050, skriver fem klimaaktivister i dette debatindlæg
Dansk Luftfart er kommet med et udspil til en reduktion af CO2 i flybranchen. Desværre er det både uambitiøst og langt mere omstændigt, end hvis man reducerer selve mængden af flytrafik, skriver fire miljø- og transportorganisationer i dette debatindlæg
Hvis man fortsætter med at anse biomasse som en vedvarende energikilde, kan bioenergi blive en alvorlig hæmsko for omstillingen til et CO2-frit energisystem
Information har også fulgt strømmen og annonce-kronerne og udgivet et rejsetillæg. Men det ville klæde avisen at skrive om miljørigtige rejsealternativer
Det samlede udslip af CO2 fra den hastigt voksende flytrafik reduceres ikke ved hjælp af en kompensationsordning, som den SAS netop har bebudet. Der er snarere tale om et markedsførings-fif, der ikke koster SAS en krone
En miljømæssig kritik af globaliseringen, og nogle bud på alternative retningslinier, der kan følges i retningen mod en bæredygtig økonomi, op til G8-mødet i Evian i Frankrig
Hvis man fortsætter med at anse biomasse som en vedvarende energikilde, kan bioenergi blive en alvorlig hæmsko for omstillingen til et CO2-frit energisystem
Klimaminister Dan Jørgensen har godkendt byggeriet af en gasrørledning fra Nordsøen til Polen, selv om afbrænding af fossil gas er en af de største barrierer for at opnå et klimaneutralt samfund inden 2050, skriver fem klimaaktivister i dette debatindlæg
Dansk Luftfart er kommet med et udspil til en reduktion af CO2 i flybranchen. Desværre er det både uambitiøst og langt mere omstændigt, end hvis man reducerer selve mængden af flytrafik, skriver fire miljø- og transportorganisationer i dette debatindlæg