Johannes Henriksen

Johannes Henriksen

Seneste artikler af
Johannes Henriksen

Sider

Om

Johannes Henriksen, født i Århus 1979. Cand.mag. i Litteraturhistorie og Retorik fra Aarhus Universitet og Master i Journalistik fra Syddansk Universitet. Tilknyttet Information siden september 2009.

Mest læste
  1. Nutidens trendsættere gider ikke mere pis. Med armene dækket af sømandstatoveringer gør de op med de bløde værdier og sødsuppe-romantikken. I weekenden afholdes den første tattoo-festival herhjemme
  2. Hun har endnu ikke udgivet en bog, men er allerede kritikernes yndling. Hun er 25 år og hedder Olga Ravn. På tirsdag debuterer hun på Gyldendal med digtsamlingen ’Jeg æder mig selv som lyng’
  3. Jyder er troværdige, lune og jordbundne mennesker. I hvert fald hvis man skal tro fremstillingen af jyder i populærkulturen. Men er forestillingen om Jylland skabt af københavnerne eller af jyderne selv?
  4. Makkerpar. Fortællingen om brødrene Jan og Jacob Haugaard er fortællingen om to mennesker, der er ligeså forskellige, som deres stemmer er ens. Men det er også fortællingen om to brødre, som har holdt sammen hele livet både på trods og på grund af forskellighederne.
  5. De sociale medier har gjort selvportrættet til allemandseje. Men hvor selvportrættet for kunstneren ofte handler om at afdække det uperfekte selv, så dyrker selvfremstillingen på Facebook de perfekte øjeblikke. Ny udstilling på Louisiana sætter fokus på selvportrættet
  6. Engang skulle han smides ud, men nu er Gud tilbage i dansk pop- og rockmusik. Det handler ikke om religiøs bekendelse, men om at det igen er blevet legitimt at bruge det religiøse sprog i søgen efter mening, lyder vurderingen
  7. Som 25-årig overtog Daniel Hage godset Oremandsgaard ved Præstø. Længe før økologi og bæredygtighed blev mainstream, gjorde han driften økologisk og blev en foregangsmand inden for bæredygtigt landbrug
  8. Flere tidehvervspræster har kastet sig over Narnia-forfatteren C.S. Lewis i udfoldelsen af en ny kristen opbyggelighed. Men dyrkelsen af C.S. Lewis er udtryk for en pietistisk garderobeteologi, lyder kritikken