Katrine Wiedemann

Katrine Wiedemann

Sceneinstruktør og klummeskribent
Seneste artikler af
Katrine Wiedemann

Sider

Mest læste
  1. Kombinationen af true crime-genren og podcast er foruroligende. Podcast brander nemlig true crime-genren som noget mere raffineret, sofistikeret og intellektuelt lødigt, selv om den fostrer afstumpetheden i os uanset medie, skriver sceneinstruktør Katrine Wiedemann i dette debatindlæg
  2. Da jeg var ung, tog man en uddannelse for at undgå at blive fattig. Og de rige var belæste mennesker med lange uddannelser. Nu er de superrige internetnørder og realitystjerner, mens lange uddannelser, slid og fordybelse er outdatede dyder, skriver sceneinstruktør Katrine Wiedemann i dette debatindlæg
  3. De fleste af os er mere end godt trætte af coronakrisen. Men den har også sat så mange begrænsninger på vores liv, at vi igen lærer at værdsætte de små ting – eller blot nyder at længes efter det, vi savner, skriver sceneinstruktør Katrine Wiedemann i denne klumme
  4. Alle siger til mig, med lys i øjnene: sikke en god historie, hva’? Men det er ikke en god historie. En god historie betyder, at man kan lære noget: En person får en erkendelse og udvikler sig, verden forandrer sig. Kim Walls død er grusom. Det er vold. Ikke andet
  5. Byen er fuld af folk, der udtrykker sig, koncerter, shows og udstillinger. Med al den personlige udfoldelse, hvem har så brug for mere kunst, mere kultur? Som udøver skader det ikke at tvivle lidt på sig selv, skriver sceneinstruktør Katrine Wiedemann
  6. ’Fornuften’ under corona føles som vanvid. Det asociale er blevet normalt, og situationen beskrives som en katastrofe uden at have nogen ydre tegn derpå. Den psykiske mistrivsel skyldes måske ikke kun ensomhed, men også denne virkelighedsforvrængning, skriver sceneinstruktør Katrine Wiedemann i denne klumme
  7. Tidens hårde moderportrætter ser ofte guder, der skal rives ned, frem for at se mennesker i dyb vildrede. Det er ikke på mode at respektere sine forældre, at være tilgivende og storsindet. Men at det er farligt at dømme andre mennesker, gælder vel også her, skriver sceneinstruktør Katrine Wiedemann i dette debatindlæg
  8. Man taler om digitaliseringen som et udtryk for fremsynethed, kontrol, konkurrencedygtighed. Men hvad hvis digitaliseringen er udtryk for det modsatte, spørger sceneinstruktør Katrine Wiedemann i dette debatindlæg.