Læsetid: 1 min.

Radiobranchen i opløsning

Kultur
17. juni 2005

De store spillere på det danske radiomarked kan ikke udstå hinanden, skriver Dagbladet Børsen onsdag. Sky, Talpa, SBS og dagbladene oplever så store spændinger, at eksperter mener, at det hæmmer opsvinget.

"Tonen har altid været hård, men nu er den skærpet betydeligt," siger direktør i mediebureauet OMD, Johan Boserup til Børsen

"Det er et udslag af, at stationerne er sindssygt pressede økonomisk, samtidig med, der har været en række specifikke slagsmål."

Slagsmålet har fået danske dagblade til at oprette deres egen interesseorganisation på radioområdet, og ifølge John Boserup er det tiltag som det, der cementerer problemerne. De enkelte aktører kan ikke løfte markedet alene, mener han. Som det ser ud nu, er alle tabere af stridighederne. Over hele linjen meldes om rødglødende tal på trods af, at både Sky og 100FM melder om lytterfremgang.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her