Læsetid: 1 min.

Radio 100 er den store vinder

11. januar 2008

Radio 100 Soft er den radiokanal, der kan notere den største fremgang i lyttertallet med nye tal for radiolytningen i Danmark, nu kaldet Gallup Radio-Meter, som blev offentliggjort for første gang i går. I oktober og november havde kanalen med den bløde popmusik omkring 263.000 lyttere, skriver nyhedsbrevet radionyt.com. De nye Radio-Meter tal viser, at næsten to gange så mange lytter: nemlig 637.000 i løbet af en uge. Det tyder også på, at TV 2 Radio, Radio 2 og Radio 100FM har en del flere lyttere, end man hidtil har kunnet måle - eller rettere: end lytterne selv har været klar over. De nye tal måler, hvad folk faktisk har lyttet til - ikke hvad de mener at have lyttet til. Og det er åbenbart ikke det samme. Al den 'ubevidste' lytning i f.eks. butikker og venteværelser er med. Derimod lytter folk tilsyneladende ikke så meget til P1 og P2, som de selv har anført i de gamle radiodagbøger.

Styregruppen bag lytterundersøgelserne har besluttet at der kun offentliggøres markedsandele for den kommercielle aldersgruppe: 12-50 år. Dermed udelades de 40 pct., der er over 50 år. Tallene ser således ud: DR P3: 26.5 %. DR P4 (total): 22.8 %. Radio 100FM: 11.3 %. TV 2 Radio: 6.6 %. The Voice (total): 3.0 %. DR P1: 2.9 %. Radio 100 Soft: 2.6 %. Radio 2 (total): 2.1 %.

DR P2: 0.6 %. /nt

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu