Læsetid: 1 min.

Overlevelse

I kølvandet af Sterlings konkurs kommer her en liste over hvilke gallerier, der overlever, og hvilke, der ikke gør
31. oktober 2008

- Bendixen overlever, fordi han har været så mange år i gamet og har en del stabile kunstnere.

- Helene Nyborg overlever ikke, fordi hun ikke har nogen kapital og knækker halsen på blot få måneder med manglende salg.

- Mogadishni overlever ikke, fordi de tilbageværende kunstnere ikke er interessante.

- Larm overlever ikke, fordi de har en uklar profil.

- Faurschou overlever, fordi der altid er købere til en Jorn eller en Munch.

- Asbæk overlever, fordi de har set sig i spejlet og skåret i udgifterne.

- Nicolai Wallner overlever, fordi hans kapital er overlegen.

- Nils Stærk overlever, fordi han har et godt netværk at trække på til en række stærke kunstnere over middel.

- Christina Wilson overlever, fordi hun har slået sit navn fast internationalt og har Peter Lassen til at holde hånden under hende.

- Andersen_s overlever på grund af Olafur Eliasson og galleriets internationale succes.

- Mikael Andersen overlever kun, hvis han sælger ud af egen samling, satsningen i Berlin er for dyr, de gode kunstnere smutter, når de bliver store, og de nye ligner kloner af de gamle.

- V1 overlever næppe med streetart som skønmaleri, men det gør de to stiftere, Jesper Elg og Peter Funch.

Serie

Seneste artikler

  • Stressstreger

    23. september 2010
    Det bedste ved udstillingen er heldigvis Daniel Milans streg. En helt tynd sort krimskrams tilsat brede tykke sorte strøg. Det ser enerverende ud, fordi han kun tegner bevægelsen og skyggerne, og når man koncentrerer sig, får man øje på, at det er døde mennesker eller bizarre motiver med døde dyr og opstemte mennesker, han har tegnet...
  • Billige grin

    19. august 2010
    Moderne kunst for arabere er ligesom mavedans for danskere. Det er muligt, at vi alle har maver, men ve de egyptere, der skal tage imod den første danske mavedanserdelegation på kulturel udvekslingsrejse
  • Utopien nærmer sig

    19. august 2010
    Som en del af et projekt, der skal bringe utopien tilbage på kunstscenen, har kunstneren Goodiepal længe ført krig mod Det Jyske Musikkonservatorium, der fyrede ham i 2008. Krigen har ført ham verden rundt med en forelæsning om computerkunst, men dog ikke tættere på forsonende ord fra konservatoriet
Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu