Læsetid: 2 min.

Det indeholder regeringens medieudspil

Medieaftalen for perioden 2019-2023 omfatter både public service-medier og private medier – her er de centrale punkter
6. april 2018

Regeringens udspil til medieforhandlingerne, Nye medier, nye vaner, nye tider, der blev præsenteret i går, tager afsæt i »det nye mediebillede«. 

I de seneste ugers politiske debat har geografi fyldt meget. Dansk Folkeparti har bl.a. krævet, at Radio24syv flyttes til provinsen, at DR bliver »mere synlige« i Jylland, og at TV 2 rykkes »tilbage til Fyn«. Det sidste med henvisning til, at en stadig større del af tv-stationens produktion foregår på Teglholmen i København.

I regeringens udspil fylder geografi imidlertid meget lidt. Til gengæld er der et markant ønske om at flytte midler fra offentlige til private medier.

Den kommende medieaftale skal gælde for perioden 2019-2023 og omfatter både public service-medier og private medier. Her er de centrale punkter i regeringens udspil:

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu