Læsetid: 9 min.

Hænger filmfestivalen i Cannes fast i fortiden?

Det er selveste filmkunsten, der er i klemme i en voldsom konflikt mellem streamingtjenesten Netflix og filmfestivalen i Cannes, der begynder i dag. Begge parter spiller med musklerne og kæmper om at få overtaget, men spørgsmålet er, om ikke forsoning og samarbejde vil være bedst for alle parter, filmelskere, streamingjunkier og filmskabere?
Det er selveste filmkunsten, der er i klemme i en voldsom konflikt mellem streamingtjenesten Netflix og filmfestivalen i Cannes, der begynder i dag. Begge parter spiller med musklerne og kæmper om at få overtaget, men spørgsmålet er, om ikke forsoning og samarbejde vil være bedst for alle parter, filmelskere, streamingjunkier og filmskabere?

Mikkel Lock Svendborg

8. maj 2018

Der var engang, hvor det betød noget nær enden på karrieren som filmskuespiller, hvis man sagde ja til en rolle i en tv-serie, i hvert fald i USA. Og hvor det var endog meget svært at bevæge sig fra tv til film, fordi tv på alle måder blev betragtet som filmens inferiøre fætter. Der var ikke lige så meget prestige i at lave tv, og gjorde man det alligevel, var der en vis sandsynlighed for, at dér blev man.

Sådan er det på ingen måde længere. Mangedobbelt Oscar-vinder Meryl Streep er blot den seneste skuespiller til at melde sig under seriefanerne med en hovedrolle i anden sæson af Netflix’ kritikerroste Big Little Lies, der allerede har to andre filmstjerner, Nicole Kidman og Reese Witherspoon, på rollelisten.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Eva Schwanenflügel
Eva Schwanenflügel anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu