Læsetid: 4 min.

Tekno uden sang

En af de første tegninger, man ser, når man træder ind i Galleri Spans Junji Ito-udstilling ’Ikei Sekai’ i Ginza, er inspireret af Munchs ’Skriget’. ’Skriget’, hvor det ikke er mennesket, der skriger, men naturen
En af de første tegninger, man ser, når man træder ind i Galleri Spans Junji Ito-udstilling ’Ikei Sekai’ i Ginza, er inspireret af Munchs ’Skriget’. ’Skriget’, hvor det ikke er mennesket, der skriger, men naturen
14. juni 2019

Entreen til pakhuset på Tennozu-øen i det sydlige Tokyo, ikke langt fra den menneskeskabte ø Odaiba, bestod af en elevator på størrelse med en skibscontainer. Over gulvet foran dj’en hang en stillestående ventilator, der efterlod det indtryk, at en helikopter blev dyppet i lokalet, eller at den stak ned fra et parallelt univers, fornemmelsen af, at så jeg til venstre, ville Glenn stå der, det, der er virkeligt, men ikke aktuelt, de steder, man kunne sidde og gemme sig af vejen.

Dj’en stod bøjet over sin miksepult, stod bøjet, ja, men ikke over den, han stod bøjet på afstand af den, så han måtte strække armene for at nå pulten, musikken rykkede ikke, der blev holdt tilbage, lidt for ambient, lidt for uformeligt, dj’en sang, jeg foretrækker som regel tekno uden sang, tekno, der ødelægger, Autechre, Pan Sonic, Ida Engelhardt. En mand i tyverne til højre for scenen dansede, som jeg frygter at danse, med knæene.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu