Læsetid: 5 min.

Efter tre ture til samme udstilling er det ikke fordybelsen, men den godartede forvirring, jeg nyder

Som led i kulturredaktionens kunstoplevelsesstafet blev Lone Nikolajsen sendt på samme udstilling tre dage i træk for at fordybe sig. Men israelske Roee Rosens samtidskunst appellerede meget mere til trangen til fnis og forvirring end til at få større fordybelsesevne
Roee Rosens film ’The Dust Channel’ er kort fortalt en humoristisk, sjofel og socialt indigneret operette om en støvsuger og om renhed som ideal.

Roee Rosens film ’The Dust Channel’ er kort fortalt en humoristisk, sjofel og socialt indigneret operette om en støvsuger og om renhed som ideal.

Roee Rosen

20. januar 2020

Der er udsolgt af fordybelsesevne, som der altid er det i tidsrummet 17-18 på hverdage, da jeg første gang ser israelske Roee Rosens udstilling på Kunsthal Charlottenborg efter en travl tirsdag på storkontoret.

The Mosquito-Mouse and Other Hybrids hedder den, og besøget er ordineret af min kollega Anna von Sperling. Inspireret af sin og andre kollegers langtidsstirring på et Jorn-maleri her for nylig vil hun i en kunstoplevelsesstafet på kulturredaktionen gerne have mig til at fordybe mig i kunsten på en ny måde, efter at hun selv har skullet memorere en sonet af Inger Christensen for at mærke poesiens kraft.

Tre dage i træk skal jeg derfor se den samme udstilling for på den måde at opnå en mere intens fordybelse. Indtrykkene skal have tid til at synke ind og lejre sig oven i hinanden.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Anna von Sperling
Anna von Sperling anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu