Læsetid: 6 min.

Krister Moltzen: »Pauser er jo pinlige. Men på den anden side af pinligheden kommer der tit noget, der er sandt«

Pausen er et essentielt virkemiddel for dokumentarist og podcastmand Krister Moltzen. Ofte – fortæller han i dette første interview i vores nye serie om pauser i kunsten – betyder en pause, at der på den anden side vil blive sagt noget, der ikke er blevet sagt før
Pausen er et essentielt virkemiddel for dokumentarist og podcastmand Krister Moltzen. Ofte – fortæller han i dette første interview i vores nye serie om pauser i kunsten – betyder en pause, at der på den anden side vil blive sagt noget, der ikke er blevet sagt før

Sofie Holm Larsen

14. februar 2020

Krister Moltzen er medstifter af det digitale magasin Third Ear. Sammen med redaktionens andenmand, Tim Hinman, har han stået bag en række af populære podcasts, blandt andet ’Kvinden med den tunge kuffert’ og ’I et forhold med’. Han er vokset op på DR’s ungdomsredaktion og indledte sin karriere på radiomontageprogrammet Ultralyd på P1. 

I slutningen af 1990’erne, dengang jeg var en stor dreng, havde jeg et meget stort crush på radiomontage. Så jeg tog på biblioteket og lånte alle dem, jeg kunne få fat på, på cd. En af de bedste er Lisbeth Jessens Efter festen, som jeg også har hørt mange gange siden. Jeg har været omkring 19 år, første gang jeg hørte den, og den har en helt fantastisk pause. Jeg tror, det er min yndlingspause.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Javan Krarup Medeiros Junior

Elsker denne sætningen ’Jeg ved, hun er svindler, men i stedet for at være pistoljournalist og lave en civil anholdelse, vil jeg prøve at blive snydt af hende.'