Læsetid: 3 min.

DR og TV 2 kan ikke se problem ved kritiseret coronaforløb, selv om kulturminister beklager

Trods kulturministerens beklagelse over, at ministeriet gav DR og TV 2 en lodret ordre om at hjemsende medarbejdere i starten af coronakrisen, vil hverken DR eller TV 2 beklage forløbet. I substansen ville de have gjort det samme, siger både DR’s generaldirektør og TV 2’s administrerende direktør
Administrerende direktør for TV 2, Anne Stig Christensen, afviser, at TV 2 burde have handlet anderledes i begyndelsen af coronapandemien.

Administrerende direktør for TV 2, Anne Stig Christensen, afviser, at TV 2 burde have handlet anderledes i begyndelsen af coronapandemien.

Miklos Szabo

30. maj 2020

Kulturminister Joy Mogensen (S) erkender, at hendes ministerium ikke havde ret til at beordre hjemsendelse af en lang række ansatte hos DR og TV 2 i forbindelse med coronakrisen.

Det siger hun i en pressemeddelelse fra Kulturministeriet og i et svar til Folketinget.

Som Information har afsløret, beordrede Kulturministeriet i coronaudbruddets indledende fase DR og TV 2 at sende medarbejdere hjem. Det var DR’s generaldirektør, Maria Rørby Rønn, og TV 2’s administrerende direktør, Anne Stig Christensen, der modtog meddelelsen telefonisk af daværende departementschef Marie Hansen, og de parerede begge ordre.

I svaret til Folketinget skriver Joy Mogensen, at ministeriet formelt set ikke kan pålægge DR og TV 2 at sende medarbejdere hjem, men at de kan opfordre til, at flest mulige medarbejdere arbejder hjemmefra, afspadserer eller holder ferie.

»Jeg kan forstå, at ministeriet under telefonsamtalerne med DR og TV 2 gav udtryk for, at der var tale om et pålæg, hvilket er beklageligt,« skriver hun.

Armslængdeprincip på prøve

Både på DR og TV 2 førte de mange hjemsendelser til, at der blevet lavet om i programfladerne, og at programmer blev aflyst. Konkret betød det blandt andet, at DR’s morgenflader på P1 og P4 blev slået sammen, så der på coronakrisens mest kritiske tidspunkt blev spillet popmusik i P1 Morgen. Programmer som Deadline, Debatten og Detektor udgik i flere uger, ligesom magasinprogrammer på TV 2 News som Mogensen og Kristiansen og Presselogen gjorde.

Over for Mediawatch har DR’s bestyrelsesformand, Marianne Bedsted, afvist, at armslængdeprincippet skulle være påvirket af forløbet, mens TV 2’s bestyrelsesformand, Jimmy Maymann, har sagt, at forløbet »har sat armslængdeprincippet på prøve«.

DR har »ikke på noget tidspunkt oplevet myndighedernes udmeldinger og beslutninger i forhold til DR som problematiske«, har bestyrelsesformand Marianne Bedsted formuleret det til Mediawatch. »Kulturministeriet har ved flere lejligheder understreget, at DR har fuld redaktionel frihed til at tilrettelægge sit programindhold, og DR har på intet tidspunkt fået andre meldinger eller oplevet andre signaler fra Kulturministeriet.«

Efter Kulturministeriets beklagelse af forløbet har Information spurgt DR og TV 2, om de stadig mener, at forløbet var uproblematisk. 

DR’s bestyrelsesformand, Marianne Bedsted, har ikke besvaret vores henvendelser, mens generaldirektør Maria Rørbye Rønn i et skriftligt svar kvitterer for, at kulturministeren har erkendt, at det var en fejl at formulere meldingen til DR om hjemsendelse af medarbejdere som et påbud frem for en opfordring.

Enige i substansen

»Det er rigtig udmærket, at Kulturministeriet forholder sig til den debat, der er opstået efterfølgende, for som vi hele tiden har sagt, er hjemmelsspørgsmålet relevant at drøfte, og armslængde noget, man skal tage alvorligt,« skriver hun.

Maria Rørbye Rønn finder imidlertid ikke anledning til at kritisere forløbet – heller ikke efter kulturministerens beklagelse.

Generaldirektøren skriver således til Information:

»Vi har under hele forløbet haft fuld redaktionel frihed til at tilrettelægge sendeplan og programmer, og vi ville ikke i substansen have truffet andre beslutninger om hjemsendelsen af medarbejderne eller DR’s indhold, hvis meldingen havde været formuleret som en opfordring.«

På TV 2 skriver administrerende direktør Anne Stig Christensen i et skriftligt svar, at der »ikke er nogen tvivl om, at armslængdeprincippet blev udfordret i denne ’nødretssituation’«.

Hun mener heller ikke, at der er sket et indgreb i stationens redaktionelle frihed:

»Situationen har dog ikke på noget tidspunkt rykket ved vores stærke redaktionelle frihed. Vi har hele tiden haft 100 procent fokus på, hvordan vi ønsker at udkomme både generelt og som landets største nyhedsmedie og på, hvordan vi i denne situation kunne stå fast for at leve op til vores public service-ansvar.

Således indsnævrer både DR og TV 2 begrebet ’redaktionel’ frihed til alene at handle om indhold – og ikke friheden og den suveræne ret til at planlægge og prioritere programmer samt definere, hvad der er nyheder, og hvad der ikke er.

Anne Stig Christensen afviser, at TV 2 på noget tidspunkt i forløbet burde have handlet anderledes.

»Det er min klare vurdering, at vores interne håndtering af situationen fungerede, og vi har ageret, præcis som vi ville have gjort, hvis vi havde fået den opfordring, som ministeriet havde hjemmel til – i stedet for en ordre,« skriver Anne Stig Christensen. 

Regeringen hjemsendte størstedelen af medarbejderne på DR og TV2, da Danmark lukkede ned. »Den statslige ordre gjorde de offentligt ejede, men selvstændige public service-medier til statsmedier,« skriver Lasse Jensen i denne kommentar.
Læs også
Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Viggo Okholm
  • Steffen Gliese
Viggo Okholm og Steffen Gliese anbefalede denne artikel

Kommentarer

Helle Walther

Det er da rart med opbakning til kulturministeren som mega mobbes af Britt Bager (V) m. fl. i kulturudvalget. Ikke en fod kan hun sætte rigtigt i deres øjne. Hun er som person åbenbart ikke de borgerliges kop te. Og som den grimme ælling skal hun kanøfles, men man bør huske, hvordan det æventyr ender. For hvad gør det man vokser op i en andegård, når man har ligget i et svaneæg.

Holger Nielsen, Bjarne Bisgaard Jensen, Eva Schwanenflügel, Henning Kjær og Nette Skov anbefalede denne kommentar
Steffen Gliese

Selvfølgelig sender DR og TV2 deres personale hjem, når alle andre offentlige institutioner gør det - og opretholder et beredskab, der sikrer dækning og sikrer en programflade så god, som det nu er muligt uden at kunne producere mange nye indslag.

Jesper Frimann Ljungberg

Det er sku ikke noget pænt billede der tegner sig.
Direktøren for SST skulle 'skrotte sin faglighed', og pressen blev sendt hjem.

// Jesper

Henning Kjær

Jesper:
Nu er dele af DR og TV2 blevet til "pressen". Overdrivelse fremmer forståelsen, eller?
Med de spørgsmål pressen stiller til regeringen ved presemøderne om corona, er jeg ikke imponeret. Det kan Jonatan Spang gøre bedre.

De sidste der har skåret ned på DR er de borgerlige politikere. Mest fordi de borgerlige ikke syntes DR var tilstrækkelig lydhøre overfor deres signaler.

John Poulsen, Helle Walther, Holger Nielsen, Estermarie Mandelquist, Eva Schwanenflügel, Steffen Gliese og Peter Høivang anbefalede denne kommentar
Jesper Frimann Ljungberg

@Henning Kjær
Tja. Der er nu et mønster, jeg mener så absolut ikke de borgelige er bedre. Man skal måske så også overveje om man ønsker, at skelne mellem 'de borgerlige' og så Socialdemokratiet.

// Jesper

Niels Østergård, Jan Weber Fritsbøger, Carsten Mortensen, Carsten Munk og Lise Lotte Rahbek anbefalede denne kommentar
Jeppe Lindholm

"DR og TV 2 kan ikke se problem ved kritiseret corona forløb"

Jamen så er den sag jo afsluttet. Hvis det ikke lige var for alt det politiske fnidder den borgerligeblok fra nu af og de næste 3 år vil lægge på bordet af samråd, høringer og en uendelig smøre af spørgsmål til regeringens corona forløb. Ikke fordi det vil ændre noget eller fordi de borgerlige kunne have gjort det bedre. Det kan ingen nemlig gøre. Den Socialdemokratiske regering har ført Danmark gennem første del af coronakrisen til et 12 tal. Det blå hold er grønne i hovedet af misundelse. Derfor vil de de næste år forsøge at begrave regeringens handlekraft gennem en uendelig formålsløs strøm af politisk fnidder for at forhindre der kan føres politik. Også den taktisk har det blå hold luret af ved amerikanske tilstande. Desuden skal der ligges røgslør ud over Støjbergs besynderlige vidneudsagn som foregår i disse dag.

Blå blok er pengeførst. Intet andet.

Vil du have amerikanske tilstande i Danmark med pengene først. Jamen så stem du bare på blå blok.

Vil du derimod have danske tilstande i Danmark med borgerne først, så stem på Socialdemokratiet.

- Længere er en ikke.

Henrik Leffers, Rikke Nielsen, John Poulsen, Helle Walther, Holger Nielsen, Bjarne Bisgaard Jensen, Henning Kjær og Steffen Gliese anbefalede denne kommentar
Henning Kjær

Jesper Friberg.
Du strammer dit udsagn urimeligt, ved at udnævne 2 punkter til et mønster eller til et helt billede.
Det er som med præstens høns, der går på en linie. Han havde kun 2.

Eva Schwanenflügel

Det glemmes åbenbart, at man skulle holde 2 meters afstand indbyrdes, og det tog noget tid at få nye forbindelser op med skærme, ekstra rengøring osv.
Desuden var en stor del af TV2's programværter i karantæne, da en af deres kollegaer var den formodede patient 0.

Selvfølgelig kunne man ikke lave programmer med gæster og deltagende kommentatorer og debattører, når reglerne skulle overholdes, bare sådan helt lavpraktisk.

Joy Mogensen har lagt sig fladt og beklaget, så må det vist være i orden.
Man erindrer mange ministre fra VLAK, der hellere ville æde svovl end at indrømme en fejltagelse..

Rikke Nielsen, Steffen Gliese, Jan Weber Fritsbøger og Holger Nielsen anbefalede denne kommentar
Jesper Frimann Ljungberg

@Henning Kjær

Flere punkter ? Ok.

1) Sundhedsministeriets hastelov, hvor man reducerer faglighed (både lokalt og centralt) til rådgivning og samler al beslutningskompetence i ministeriet:

https://www.ft.dk/samling/20191/lovforslag/l133/20191_l133_som_vedtaget.htm

Igen det betyder bla. at de regionale epidemiråd ikke aktiveres, hvis opgave normalt ville være at koordinere og styre lokale tiltag. Altså sørge for fordeling af værnemidler mv.

2) Hardcoding af Corona virus ind i en lov, selv om den af sundhedsmyndighederne stadig ikke i dag er klassificeret, som en 'Almen Farlig Sygdom', og derfor ikke i epidemiloven (før ændringen) giver SST bemyndigelse til drastiske tiltag.

Se SST's definition af Alment farlige smitsomme sygdomme:
https://www.sst.dk/da/Viden/Beredskab/Beredskab-for-epidemier/Alment-far...

Dette betyder, defacto at Sundhedsministeren kan bruge samme gummiparagraffer ved f.eks. et udbrud af salmonella lokalt.

3) Sundhedsministerens katastrofe mht. Tests, hvor fordi han og ministeriet ikke forstod fagligheden i det som WHO skrev:

Noget som faktisk blev afdækket ret godt her i Information
https://www.information.dk/indland/2020/03/heunicke-burde-vide-uklogt-ha...

Vi kan så også se at den teststrategi, som sundhedsministeriet så har gennemtvunget er... spild:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laeger-undrer-sig-over-heunickes-test-...

4) Sundhedsministerens micromanagement af tiltag mv., således at man gør det der ser godt ud politisk, istedet for at følge dem der faktisk har forstand på epidemier:

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/meninger/item/magnus-heunicke-klud...

5) Efterhånden som pressen over en bredere kam er vågnet op, så lukkes der af for kritiske spørgsmål fra regeringens side:

https://journalisten.dk/journalister-skaelder-ud-mette-frederiksen-spild...

Så punkter er der masser af...

// Jesper

Ole Rasmussen

Jeg sad i Frankrig den 11. marts (til 26. april) og nyhederne har blæst for fuld skrue på 13 tv stationer 24/24 og 24/7 siden Frankrig lukkede ned. Læste jeg DR.dk eller TV.dk på nette var der måske i flere uger kun 1 eller 2 corona nyheder om dagen, hvilket har undret mig ret meget. Om det er censur eller selvcensur, det ved jeg ikke, men alting gik i stå da der blev lukket ned.

Janus Agerbo, Steffen Gliese og Jesper Frimann Ljungberg anbefalede denne kommentar
Maj-Britt Kent Hansen

Men i den periode, hvor P1 sendte Supertanker og Hjernekassen hver eneste dag, var radioen nu ikke værst.

Erik Jensen

@Jesper Frimann Ljungberg og andre fritgående bagkloge specialister...

Som min far sagde: Folk der gør noget, risikerer at begå fejl. Folk der ikke gør noget, begår aldrig fejl, når de selv skal sige det.

Mette Frederiksen kender åbenbart også disse vise ord, for hun varslede helt fra begyndelsen, at regeringen nok ville blive begået fejl, fordi vi betrådte ukendt land. Forsigtighedsprincippet har være det dominerende, og det er vi mange der sætter pris på.

Efterspillet er ved at udvikle sig til en farce, hvor alle der har set passivt til da lokummet brændte, nu kan se, at vi er kommet godt igennem krisen, og at det derfor er gratis at stille sig op som ekspert op pege i øst og vest, for at finde ting der i bagklogskabens lys, kunne have gjort anderledes.

Sikke en ynk!

Henning Kjær, Steffen Gliese, Eva Schwanenflügel og Rikke Nielsen anbefalede denne kommentar
Jesper Frimann Ljungberg

@Erik Jensen
Hvis du havde gjort dig ulejligheden med at undersøge tingene bare en lille smule, så ville du have set at vi er mange der ikke har ændret holdning lige fra starten. Og konsistent har påpeget de ting som pressen først nu begynder at hive fat i.

Se f.eks.:
https://www.information.dk/indland/2020/03/mette-frederiksen-danmarks-co...

Og ja, det er da irriterende at folk du ikke er enige med har ret. Men når de nu har sagt det samme hele tiden, er de jo ikke bagkloge. Men måske bare lidt klogere end dig.

Og der er intet forsigtighedsprincip over de drastiske tiltag, som Mette og Sundhedsministeren pressede ned over hovedet på resten af folketinget og befolkningen. De er ret hårdhændede og totalitære.
Og det ynkelige er antallet af Socialdemokratiske partisoldater, der er sendt i byen for, dæmme op for at pressen nu bredt er begyndt at grave i tingene.

// Jesper

Steffen Gliese

Nu bliver det ved gud det rene vås, Jesper Frimann Ljungberg. Se dog, hvordan det er gået, når man har gjort noget andet end Mette Frederiksen - som endog ikke har været nødt til at skride til nær så barske initiativer som de fleste andre lande, fordi hun handlede med kun lidt forsinkelse (som givetvis skyldes den fejlagtige og potentielt dræbende vejledning, SST gav hende helt op til det døgn, hvor hun traf de nødvendige beslutninger).
Hvad synes du, Jesper Frimann Ljungberg, at man skulle have gjort? Og hvor finder du eksemplet på det? Hvis du siger Finland, så er landet altså lukket, ligesom man havde det lager af værnemidler, som danske sundhedsøkonomer havde sjusset sig frem til, at vi nok ikke fik brug for, når nu MERS og SARS og fugleinfluenzaen ikke var kommet.

Jesper Frimann Ljungberg

@Steffen Gliese
Undskyld mig, men det er altså dig der vrøvler.

Din in præmisse er, at Mette Frederiksen gjorde det eneste rigtige. Og at fagligheden på området tog fejl. Sket er sket så på samme måde, som det er svært at bevise at det at amputere benet af en patient med svær betændelse i foden ikke reddede patientens liv, er det også svært at bevise, at Mettes drakoniske tiltag ikke var det der "reddede" Danmark.
Men måske skulle man have prøvet noget mindre drastisk, noget man med baggrund i sundhedsfaglig viden havde stor evidens for ville virke.

Nu handler den her artikel om mistanken om at dele af pressen potentielt blev hjemsendt for at 'lukke munden på den'. Og pressen er vågnet op. Og er gået igang med at afdække hvad der er sket. Og sjovt nok så krakelerer det billede du beskriver:

Og nu hvor du bringer værnemidler op. Sjovt nok så er grunden til at vi ikke, som i Finland, havde lagre af værnemidler jo netop selv samme sundhedsminister og ministerie, der overtog styringen, dikterede, at det måtte man ikke bruge penge på.
SST bad gentagende gange om midler til at styrke epidemiberedskabet, så sent som sidste år.
Se neden for:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/sundhedsministeriet-til-sundhedsstyrel...

https://www.berlingske.dk/danmark/ministerium-afviste-i-2012-at-bruge-ek...

https://politikensundhed.dk/nyheder/art7781864/Skiftende-regeringer-har-...

Vi så også samme minister og ministerie fare i flint over, at man fra SST side ikke tog imod testkits fra Sydkorea. Og offentligt gik ud og skældte sin styrelse ud. Igen så var problemet bare at ministerie og minister ikke vidste hvad de snakkede om.

https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/testforvirring-derfor-kunne-hjaelp-fra...

Og samme minister og ministerie der har lovet at der skal være test til alle, så man nu har brugt enorme ressourcer på hvide telt test byer, som står tomme hen. For der bliver ikke testet flere nu end der gjorde for en måned siden. Så spild af midler og ressourcer som kunne have været brugt bedre.
Tabel 2.2 her:
https://www.sst.dk/da/corona/tal-og-overvaagning

Test som desuden ingen værdi har i at bekæmpe epidemien eller videnskabeligt.

Hvad med så med Udenrigsministerens forsøg på at høste roser, ved at tilbyde respiratorer til Italien, som ikke var brugbare til dette formål ?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/jeppe-kofod-efter-ubrugelig-respirator...

Altså der tegner sig et billede, at ministerierne og ministrene nok ikke lige ved specielt meget om epidemier.

Og vi er så slet slet ikke kommet ind på, hvilke konsekvenser nedlukningen har haft på økonomien, den gældsætning vi går igang med, konsekvensen af den pukkel af operationer, behandlinger mv. vi har skubbet foran os, hvad der sker med hospitalernes budget når de nu er på resultat afregning for 80% af deres budget... etc. etc..

Med hensyn til hvad man skulle have gjort ? Jeg er ikke sundhedsfaglig kompetent til at udtale mig om sundhedsmæssige tiltag. Men jeg har en respekt for faglighed, noget som desværre er en mangelvare i Danmark.

Jeg ville mene at man skulle have lyttet til den sundhedsfaglige ekspertise i stedet for at give al kontrol til ministre og ministerier, som ud over ikke at være sundhedsfagligt kompetente også aktivt havde modarbejdet, de faglige tiltag som ville have rustet os bedre.
Som en rigtig ekspert siger her:
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal--til-eksperten

Afstand og hygiejne fungerer fantastisk. Og det er nok forklaringen på at smittetrykket stadig falder, selv om landet er blevet lukket kraftigt op. Jeg kan så fortælle dig, at man i sundhedsvæsnet ser en masse bieffekter af 'afstand og hygiejne', hvor en af de mere kuriøse er faldet i for tidligt fødte.
Men sjovt nok så er netop Afstand og hygiejne jo netop de hovedvåben som SST fra starten satsede på. Og hvor vi Danskerne har været gode, og fulgt vejledningerne i langt langt højere grad end man havde forventet.

Og ved du vad Steffen... de ser sku ud til at virke... så måske havde det været bedre bare at give den behandling til betændelse i foden, som sundhedsfagligheden foreslog istedet for at hugge benet af.

Men hvis man virkelig ville have udvist stor forsigtighed, så kunne man fra Ministeriets side have pålagt SST, at aktivere epidemiberedskabet. Det er jo det det er der til.

// Jesper

Eva Schwanenflügel

@ Jesper Frimann Ljungberg

Det er rigtigt, hvad Steffen Gliese siger; Danmark havde ikke et fungerende epidemi beredskab i begyndelsen af krisen.

"Corona udbruddet viser nødvendigheden af et epidemi beredskab"
https://selskaberne.dk/artikler/nyhed/coronaudbruddet-viser-noedvendighe...

Og det var ikke den nuværende regering, der havde sparet på SST og SSI.
De links du bringer for at dokumentere din påstand stammer fra 2012, og det er vel næppe sidste år..

Hvad angår Mette Frederiksens såkaldte "drakoniske tiltag", så er det meget nemt at komme i tanker om andre lande, der netop lukkede ned alt for sent, og derfor blev nødsaget til at indføre endog meget heftige begrænsninger på den personlige udfoldelse, fx Italien, Spanien og Storbritannien.

Der er iøvrigt ingen kat der aner, hvorfor der er sket et fald i for tidligt fødte børn.

Jesper Frimann Ljungberg

@Eva Schwanenflügel
"Det er rigtigt, hvad Steffen Gliese siger; Danmark havde ikke et fungerende epidemi beredskab i begyndelsen af krisen. "

Det er altså ikke rigtigt. Igen så kan man sætte spørgsmål, ved hvor godt det var/er, nu hvor skiftende regeringer havde insisteret på at det ikke måtte koste penge. Men bare det at man har afklaret Roller og Ansvar, og har en plan.. betyder rigtig RIGTIG RIGTIG meget.
Se:
https://www.sst.dk/da/Opgaver/Beredskab/Sundhedsstyrelsens-beredskab

Det er beskrevet i epidemiloven. I den nye flytter man hele SST's opgave fra SST til Ministeriet. Altså man fratager i en krisesituation, ansvaret fra dem der har den faglige viden, har trænet i det her, som alle de decentrale entiteter forventer at skulle kommunikere med og støtte sig til.

"Og det var ikke den nuværende regering, der havde sparet på SST og SSI.
De links du bringer for at dokumentere din påstand stammer fra 2012, og det er vel næppe sidste år.."

Den her artikel, fra politikken (som jeg også linker til oven for) påstår noget andet:
https://politikensundhed.dk/nyheder/art7781864/Skiftende-regeringer-har-...
Husk på at den sidste revision af epidemiloven, ud over haste ændringen her i Marts, var i Oktober sidste år.

Mht. til besparelser, så var det under nuværende social minister Astrid Krag, dengang var hun sundhedsminister i 2012, at man igangsatte afsøgningen om salg (skal vi kalde det at give det væk) af Vaccine produktionen i SSI. En SUPER NPM beslutning.

Fra rigsrevisionens notat vdr. dette:
https://www.ft.dk/statsrevisor/20171/beretning/sb8/bilag/3/1897044.pdf

"Vaccineproduktionen havde siden 2010 haft underskud, og der var i 2012 behov for, at Sund-heds- og Ældreministeriet forholdt sig til, om vaccineproduktionen skulle sælges, lukkes el-ler fortsætte i statsligt regi. Ministeriet udarbejdede grundlaget for beslutningen om at i gang-sætte salgsprocessen samt forberedte og styrede denne. "

Du har da fuldstændig ret i at det er gået galt i andre lande. Men igen så er vi gode i Danmark til at være ansvarlige over for hinanden, vi har en godt sammenhold. Jeg vasker ikke hænder og spritter af og går en stor bue uden om ældre for min egen skyld. Jeg gør det for andre. Vi kan godt finde ud af at lytte til F.eks. SST og SSI, og agere ansvarsfuldt, fordi vi holder af vores medmennesker.

Og btw. da jeg tilbage i starten af marts påpegede farerne ved ændringen af epidemiloven, og at man kørte fagligheden ud på et sidespor. Der anbefalede du selv min kommentar :)=

Men heldigvis så kommer der en analyse af det her fra Justitia.
http://justitia-int.org/retssikkerhed-og-corona/

// Jesper

Henning Kjær

Jesper Frimann Ljungberg.
Flere punkter?
Dine henvisninger til forskellige kilder er mest til nogles betænkeligheder og undren, som så gøres til den store sandhed. Sådan er det altid, når nogen leder efter små forskelle.

Jesper Frimann Ljungberg

@Henning Kjær
Jeg synes nu ellers, at journalistik der afdækker, at politikerne konsekvent har sparet på vores beredskab, link til statsrevisorne, link til beskrivelse af epidemi beredskab etc. etc er rimelig seriøst.
// Jesper