Læsetid: 7 min.

Musikkollektivet We like We søger ikke et mål og tager sig gerne en omgang ja-jam

For klangkollektivet We like We er arbejdsprocessen vigtigere end målet, for hvis man har et klart mål fra starten af, er der ingen grund til, at man arbejder kollektivt. I serien om kunstkollektiver har vi mødt de tre klassiske musikere fra We like We for at høre om deres kollektivistiske dogmer og metoder
To af medlemmerne af musikkollektivet We like We, violinist Katrine Grarup Elbo og sanger Katinka Fogh Vindelev, sammen med visuel kunstner Simone Bartholin, der er med til at lave gruppens næste projekt.

To af medlemmerne af musikkollektivet We like We, violinist Katrine Grarup Elbo og sanger Katinka Fogh Vindelev, sammen med visuel kunstner Simone Bartholin, der er med til at lave gruppens næste projekt.

Anders Rye Skjoldjensen

13. juli 2020

Klangkollektivet We like We har ikke nogen plan for, hvor vi er på vej hen, da vi bevæger os ned mellem gravstenene på Assistens Kirkegård på Nørrebro i København.

Men da gruppens violinist, Katrine Grarup Elbo, får øje på en stor, ubestemmelig stenskulptur et stykke til venstre for os, begynder hun intuitivt at lede os i den retning. Der er ingen særlig grund til, det er her, vi skal sidde og tale, men stedet så rigtigt ud. »Vi freestyler lidt,« siger Katrine Grarup Elbo.

Vi er mødtes på Assistens Kirkegård, fordi We like We’s næste projekt, Et levende monument for fællesskab, som gruppen blandt andet laver med Aros i Aarhus og Museet for Samtidskunst i Roskilde som samarbejdspartnere, er en undersøgelse af monumenter og deres påvirkning af os. De ved endnu ikke, hvad projektet konkret skal munde ud i, men deres plan er, at det skal være en installation, der på en eller anden måde inddrager publikum i et »levende monument«. 

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • David Breuer
David Breuer anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu