Læsetid: 2 min.

Satiriker med 255.000 følgere: »En uge på TikTok er som et år i virkeligheden«

Der er 800 millioner aktive TikTok-brugere på verdensplan, og det har indflydelse på måden, vi socialiserer på, underholder hinanden på, leger på og danser på. Her fortæller satirikeren Louise Rindal, der også er kendt fra YouTube, hvad TikTok kan, som andre sociale medier ikke kan
»Det, jeg elsker mest, er, at det er meget interaktivt. De tiktoks, man lægger op, får man feedback på virkelig hurtigt: Folk kommenterer, mens de ser ens videoer,« fortæller Louise Rindal.

»Det, jeg elsker mest, er, at det er meget interaktivt. De tiktoks, man lægger op, får man feedback på virkelig hurtigt: Folk kommenterer, mens de ser ens videoer,« fortæller Louise Rindal.

Kelly Louise Killjoy

8. august 2020

YouTube og de såkaldte millenials, der er født mellem 1981 og 1996, hører sammen. Det er Louise Rindal alias Kelly Louise Killjoy et eksempel på: Hun er 27 år og har lagt videoer op til en solid følgerskare på YouTube i 11 år.

Men ligesom mange andre fra hendes generation downloadede Louise Rindal de unges foretrukne sociale medie, TikTok, da Danmark lukkede ned i marts. Siden hendes første video om toiletpapirshamstring er hendes popularitet eksploderet. I dag har hun 255.000 følgere på TikTok.

– Hvordan kom du i gang med TikTok?

»Jeg startede med at lave sketches på YouTube for længe siden, hvor videoernes længde var begrænset til 10 minutter. Da begrænsningen blev fjernet, lavede folk længere videoer – det gjorde jeg også. Herefter blev watch time vigtigere end mængden af visninger, hvilket ikke var godt for korte videoer. Jeg havde stadig ideer til sketches, men de gav ikke mening i YouTubes format.«

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • David Zennaro
David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu