Læsetid: 8 min.

Hvad er og vil readymade, postkolonial og institutionskritisk kunst egentlig?

Savner du et sprog for, hvad det er, du ser, når du ser på kunst? Gennem egne yndlingseksempler giver Informations kunstredaktør, Maria Kjær Themsen, dig her forklaringen på syv begreber, som den anerkendte kunstteoretiker Juliane Rebentisch koncentrerer sig om i sin indføring i samtidskunst. Så er du bedre klædt på til dit næste udstillingsbesøg
Jeanette Ehlers: ’Whip it good’. Performancen blev første gang kommissioneret af Art Labour Archives og Ballhaus Naunynstrasse, Berlin 2013

Jeanette Ehlers: ’Whip it good’. Performancen blev første gang kommissioneret af Art Labour Archives og Ballhaus Naunynstrasse, Berlin 2013

Monika Sobczak

2. oktober 2020

Hvad er der sket med kunsten, siden vi har fået internettet, opvaskemaskinen og nye erkendelser om vores koloniale fortid? Maria Kjær Themsen introducerer her til samtidenkunstens dominerende begreber som udpeget af teoretikeren Juliane Rebentisch.

Om readymaden

Danh Vo: ’Oma Totem’, 2009

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer