Læsetid: 5 min.

For skuespiller Nanna Cecilie Bang er de personer, hun portrætterer, aldrig kun grimme

Grimhed er fladt og unuanceret. Skuespiller, instruktør og dramatiker Nanna Cecilie Bang vil hellere arbejde med det uperfekte og det ufuldstændige
Et menneske er altid mere end bare grimt, siger skuespiller Nanna Cecilie Bang: »Mennesket er på en måde for stort til scenen, det er hele tiden for meget og for lidt på samme tid – og det vil jeg gerne vise.«

Et menneske er altid mere end bare grimt, siger skuespiller Nanna Cecilie Bang: »Mennesket er på en måde for stort til scenen, det er hele tiden for meget og for lidt på samme tid – og det vil jeg gerne vise.«

Emilie Lærke Henriksen

4. september 2020

Nanna Cecilie Bang går fra Den Røde Plads på Nørrebro i København tværs over Mimersgade, der er tung af morgentrafik og søvnigt gråvejr. Iklædt lyserød hoodie, turkis kasket og marineblå bukser, der stumper en håndsbredde over de hvide sneakers, har hun kurs mod Café Arrebo. Hun kender teaterscenen ud og ind – hun er nemlig både skuespiller, instruktør og dramatiker.

Bang er uddannet fra Aarhus Teaterskole i 2014, og har siden spillet med i en lang række stykker, heriblandt Kong Ødipus på Teater Momentum i 2016 og Kristjan Ingimarssons MORPH på Aarhus Teater i 2017. I 2015 modtog hun Reumerts Talentpris, og hun debuterede som dramatiker med True.Story i 2016 på Teater Sort/Hvid, hvor hun selv spillede hovedrollen. Informations anmelder har kaldt hendes værker for udpenslende, akavede og åbne.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • ulrik mortensen
  • David Zennaro
ulrik mortensen og David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Grimhed og skønhed findes ikke som absolutte sandheder, men afhænger af kultur og klasse. I Vesten betragtes fx rynker i huden som noget grimt. Mens det i andre regioner betragtes som noget smukt. Informations serie om grimhed lugter grimt af overfladiskhed og reaktion.