Interview
Læsetid: 5 min.

Zetlands direktør: »Min kritik går på det politiske makværk, som hele udbudsforløbet har været«

Berlingske Media vil gerne købe 91 pct. af Radio Loud og ændre strategien. Men det mener Zetlands direktør, Tav Klitgaard, vil ødelægge konkurrencen på et marked, som andre private spillere har bevist, man kan lave forretning på. Hvorfor egentlig, spørger vi ham
Berlingske Media vil gerne købe 91 pct. af Radio Loud og ændre strategien. Men det mener Zetlands direktør, Tav Klitgaard, vil ødelægge konkurrencen på et marked, som andre private spillere har bevist, man kan lave forretning på. Hvorfor egentlig, spørger vi ham

Sofie Holm Larsen

Kultur
29. oktober 2021

Siden Berlingske Media i sidste uge meldte ud, at koncernen agter at overtage 91 procent af aktierne i selskabet bag Radio Loud og omdøbe den digitale kanals navn til 24syv, har der været en del debat. Især om det upassende – eller ligefrem »merkantil nekrofile«, som tidligere 24syv-programchef Mads Brügger har formuleret det – ved at genbruge det gamle navn. Men flere digitale lydtjenester som Zetland, Podimo og Heatbeats har i løbet af ugen klaget over en anden facet, nemlig den, at et sådant skifte vil påvirke konkurrencen på det frie mediemarked.

Ifølge Zetlands administrerende direktør, Tav Klitgaard, er der tre elementer i sagen: navneskiftet, ejerskabsskiftet og strategiskiftet:

»Og for mig at se er det sidste det afgørende. Pyt med navneskiftet – jeg forstår selvfølgelig godt, det vækker stærke følelser i folk, men det andet er vigtigere. Strategiskiftet kombineret med ejerskiftet får mine alarmklokker til at ringe,« siger han.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her