Kommentar
Læsetid: 2 min.

Det nye 24syv har ikke gjort sig uundværligt

Med det nye medieforlig ser det nye 24syv – tidligere kendt som Radio Loud – ud til at skulle lukke, når sendetilladelsen til DAB udløber i 2024. Det giver mening, for lyttertallene er lave, gennemslagskraften lille og kanalen dyr
Så sent som i sidste uge havde 24syv (det tidligere Radio Loud) så få lyttere på DAB i målgruppen 15-50 år, at Gallups radiometer ikke kunne registrere dem og derfor noterede et rundt nul.

Så sent som i sidste uge havde 24syv (det tidligere Radio Loud) så få lyttere på DAB i målgruppen 15-50 år, at Gallups radiometer ikke kunne registrere dem og derfor noterede et rundt nul.

Jacob Ehrbahn

Kultur
27. maj 2022

Når 24syvs sendetilladelse til DAB udløber i 2024, er det slut med kanalen, der kom til verden under navnet Radio Loud, og som i sin hidtidige godt toårige levetid både har undergået et ejerskifte, et tronskifte og et hamskifte. Det blev slået fast med sidste uges medieforlig.

Kanalen var til at begynde med ejet af selskabet Dansk Kulturradio Danmark A/S, der i dens første leveår solgte 40 procent af kanalen til Berlingske Media, som i 2021 skaffede sig 91 procent af aktierne og dermed fuld kontrol. Tidligere nyhedschef på Berlingske Simon Andersen overtog stillingen som radiodirektør fra Ann Lykke Davidsen, der ikke havde formået at skaffe kanalen målbare lyttertal på DAB (en teknologi, som den erklærede målgruppe, de unge, sjældent bruger).

 

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her