CANNES – Gensynsglæden er stor, da Zlatko Buric ankommer til det lille, interimistiske pressemøde for den nordiske presse på en græsplæne midt i Cannes. Han krammer og kindkysser entusiastisk med de andre skuespillere fra Triangle of Sadness, ikke mindst sin landskvinde Vicki Berlin, der allerede sidder ved bordet, og med filmens instruktør, svenske Ruben Östlund.
Det er dagen før dagen, hvor Triangle of Sadness har verdenspremiere på den sydfranske filmfestival, og alle er forståeligt nok spændte på at skulle gå ad den røde løber, og på hvordan premierepublikummet og pressen vil tage imod filmen.
»Det er interessant at bruge Cannes som målet, fordi alle beslutninger, man tager, handler om at få den til at tage sig så godt ud som muligt i Lumière-biografen,« siger Östlund.
»Man er selvfølgelig supernervøs for ikke at komme med i konkurrencen, og når man så kommer det, er det en stor lettelse. Vi ser virkelig frem til at vise filmen hernede. Der er nogle scener i filmen, som jeg er meget spændt på at se publikum reagere på.«
Ruben Östlund ved, hvad han vil. Glæder mig til at se filmen.