Der er umådeligt langt fra Pusher-trilogiens grove skildring af det københavnske gademiljø og hovedpersonen, pusheren Franks, skraldede lejlighed til Hotel D’Angleterres overvældende, nærmest adelige, københavneræstetik, sådan som det hæver sig op med udsigt ud over Kongens Nytorv.
Næsten lige så langt er der fra den første Pusher-film til Copenhagen Cowboy, der udkommer den 5. januar på Netflix. I stedet for at begynde på Filmskolen, hvor han var blevet tilbudt en plads, skabte Nicolas Winding Refn førstnævnte for seks-syv millioner kroner. Sidstnævnte er samme Refns nye stort opsatte Netflix-serie, hvor den rå realisme er skubbet ud til fordel for en magisk og hypnotisk oplevelse.
26 år er imidlertid også passeret mellem de to værker.
Mit TV-pakke indeholder ikke Netflix; til gengæld er jeg begyndet at købe Netflix-aktier og glæder mig til om 5-7 år - eller hvordan det nu er, når og hvis filmen bliver vist i TV.