Læsetid: 4 min.

Boes labyrint

Christoffer Boe leger med fortællestruktur og udforsker grænsen mellem fiktion og virkelighed i den velspillede thriller ’Alting bliver godt igen’
Christoffer Boe leger med fortællestruktur og udforsker grænsen mellem fiktion og virkelighed i den velspillede thriller ’Alting bliver godt igen’
28. januar 2010

I Christoffer Boes nye film er tingene ikke nødvendigvis, hvad de ser ud til at være – for frit at citere David Lynch. Netop Lynch og i endnu højere grad Christoffer Nolans Memento (2000) og Insomnia (2002) deler genre-gener med Alting bliver godt igen. Her er krimigåder og mysterier, drilske tidsspring i fortællingen og stor visuel sans – og så en martret hovedperson, der desperat forsøger at finde hoved og hale i det hele.

Jens Albinus er den stressede filminstruktør Jacob, der bliver åndet i nakken af filmproducenten (Nicolas Bro), mens Jacobs kone Helena (Marijana Jankovic) er mere optaget af, at de snart skal adoptere. I forbindelse med et færdselsuheld kommer Jacob uafvidende i besiddelse af fotos af krigsfanger, der bliver tortureret – muligvis af danske soldater.

Jacob ser det som sin pligt at sørge for, at billederne bliver offentliggjort. Men da han opsøger fotografiernes ejermand, Ali (Igor Radosavljevic), er han sporløst forsvundet. Nu sætter Peter alt ind på at opklare sagen – men snart får han færten af løgne og fordækte trusler.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu