Læsetid: 4 min.

Kan børn vælge sig selv?

Københavnerungerne kan sammensætte deres egen eksistentialistiske teaterfortælling denne efterårsferie: De kan følge Kierkegaards 'Enten-Eller', tage Picassos tyr ved hornene eller løbe efter Herkules, mens Snedronningen kaster glassplinter efter dem
Københavnerungerne kan sammensætte deres egen eksistentialistiske teaterfortælling denne efterårsferie: De kan følge Kierkegaards 'Enten-Eller', tage Picassos tyr ved hornene eller løbe efter Herkules, mens Snedronningen kaster glassplinter efter dem
17. oktober 2011

Efterårsferiens børneteater handler om valg. Om valget mellem at følge de andre og at følge sig selv. Om valget mellem det frække og det pæne, mellem det rigtige og det forkerte — og mellem forblændelsen og kærligheden.

Egentlig går det enklest med valget på Det Lille Teater. Her har Kristian Holm Joensen iscenesat forestillingen Lille Picasso så ubekymret, at man sagtens kan forstå, hvordan et ansigt pludselig bliver til en firkant, og hvordan en næse kan ryge op i panden på et lærred. Særligt Picassos fascination af tyrefægtning tager kegler. Rolf Søborg Hansens blå dukketyr får i hvert fald ungerne til at klukke, når den sætter hornene i balden på skuespilleren Ole Boisen, der har en herlig tilbage- lænet jargon som livsnyderen, der altid maler. Han leger muntert med Susanne Storms smilende model og Karen Pontoppidan Monrads imødekommende dukkefører — tilfreds, fordi han for længst har valgt sin yndlingsleg med penslen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu