Læsetid: 4 min.

Brobygning United

Før Rihannas dovenskab og under en minimalistisk kompositionskoncert fuckes koder og fordomme grundigt op. Det er de uvante møders festival
Rihanna gæstede årets Roskilde Festival, men på Orange Scene gjorde megastjernen fra Barbados sig først for alvor umage i anden halvdel af koncerten. Foto: Scanpix

Rihanna gæstede årets Roskilde Festival, men på Orange Scene gjorde megastjernen fra Barbados sig først for alvor umage i anden halvdel af koncerten. Foto: Scanpix

8. juli 2013

Hans forfædre udvandrede fra Indien til Sydafrika i 1920’erne, da briterne ekspanderede deres imperium. Hans morfar ville være operasanger, så han tog nordpå til en skole i Rom. Under Anden Verdenskrig flygtede han til London. Så tilbage til Rom, og så til Frederiksberg, hvor et familiemedlem nægtede ham logi, så han måtte sove, hvor han arbejdede – på D’Angleterre.

Egentlig havde jeg og min følgesvend tænkt, at de nok ville være lige lovligt balstyriske koncertnaboer, de to ungersvende, som begyndte at sludre med os, mens vi ventede foran Orange Scene. Men vupti, så fik man lige en 18-årig dansers slægtshistorie – og måtte igen sande, at man er et fordomsfuldt bæst.

Så gik Rihanna med 31 minutters forsinkelse på, og alt blev opløst i nye fællesskaber. Diskussionerne om den 25-årige dames koncert vil sprede sig over de næste mange dage. Ja, begivenheden var en form for totalitær tilstand, som alle mente, de måtte spille op imod fredag aften. Selv hvis man ikke var der, blev det annonceret som aktivt boykot på sociale medier.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • steen nielsen
steen nielsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu