Læsetid: 4 min.

Det uhyggelige, tomme rum

Den australske instruktør Benedict Andrews bukker under for angsten for det tomme rum og satser mere på ideerne end personinstruktionen. Til gengæld er flere af ideerne gode
Macbeth (den karismatiske Dario Solari, t.v.), Lady Macbeth synges af Anne Margrete Dahl (t.h.). I midten Banquo, hvis rolle deles af Arutjo Kotchinian og Henning von Schulman.

Miklos Szabo

19. november 2013

På en stor tom scene løber Fru Macbeth og Hr. Macbeth rundt i en fangeleg, hvor han har bind for øjnene, og hun hopper lillepigehop og småhviner, når hun er ved at blive fanget.

Sådan begynder den australske instruktør Benedict Andrews sin Macbeth i Operaen. Det er da en idé, og sådan kan man da også godt fremstille deres forhold, hvis man synes, det er kendetegnende for en stærk erotisk magtbesættelse, men hellere ville man måske bare have haft overskud til at lytte til ouverturens skæbnesvangre musik.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu