Læsetid: 4 min.

Historiens stof

Yvette Brackman genoptager utopien om kunstens integration i hverdagen i et sælsomt stofligt drama om familierelationer, flugt og erindring
Med farvet stof skaber Yvette Brackman besynderlige, tredimensionale kompositioner og fremmaner en formverden med tydelig inspiration fra den russiske avantgardes eksperimenter i årene umiddelbart omkring den russiske revolution i 1917.

Anders Sune Berg

26. november 2014

Et panel kan måske forstås som den rumlige pendant til stregen i en tegning. Det vil sige en klart defineret markering af en grænse, som skiller ét fra noget andet. Tynde, semitransparente paneler er der flere af i den amerikanskfødte, men i Danmark bosiddende, kunstner Yvette Brackmans (f. 1967) nye udstilling på Overgaden. Panelerne tjener både til at dele udstillingsrummene i forskellige afsnit eller scener og til at danne en provisorisk bygning, en teltlignende struktur, som man kan bevæge sig ind i. Ud over gulvobjekterne er væggene behængt med kostumer, der ligeledes er lavet af farvede stoffer, ligesom de store vinduer mod kanalen er delvist dækkede af stof.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu