Læsetid: 4 min.

Kvinden bag manden

Aase Seidler Gernes var kvinden bag Poul Gernes, viser ny udstilling, som fokuserer på hendes bidrag til en hverdagskunst uden elitære prætentioner
Der er klare overlap mellem Aase Seidler Gernes’ kunstneriske udtryk og manden Poul Gernes’. Men hvem, der fik mest ud af kunstnerparrets samarbejde er åbent for fortolkning. Foto fra udstillingen
26. juni 2015

Det er en rig og tankevækkende udstilling af Aase Seidler Gernes’ arbejder, man denne sommer kan se på Møstings Hus. Selv om udstillingen er lille og overskuelig, rummer den et generøst overskud af ideer, ligesom den overskuer en lang periode, som strækker sig fra begyndelsen af 1950’erne og frem til i dag.

Tankevækkende er udstillingen, fordi den taler oplysende ind i den problematik omkring ligestilling mellem kønnene inden for kunsten, som på det seneste er blevet rejst i anledning af 100-året for kvinders stemmeret i Danmark.

Aase Seidler Gernes (f. 1927) er uddannet i stoftryk, som hun har arbejdet med på en række forskellige tekstiler i fremstillinger af duge, puder, tørklæder og gardiner, men også tøj som nederdele, bukser og busseronner.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu