Sopranens tømmermænd

Verdens Mindste Teater byder på kæk onewoman-opera for hønefuld sangerinde i sine lysters vold
Så ligger Angelica Asps skønne superkvinde midt på gaden i sin storsyngende brandert – fjollet og temmelig træt af mænd i Verdens Mindste Teaters herlige lille kvindeopera ’Beruset’.

Så ligger Angelica Asps skønne superkvinde midt på gaden i sin storsyngende brandert – fjollet og temmelig træt af mænd i Verdens Mindste Teaters herlige lille kvindeopera ’Beruset’.

Casper Koeller
2. juni 2017
Delt 160 gange

»Klokken er 5.09/ Natten er forbi.«

Sådan synger en smuk, ung kvinde i rød kjole op ad en mur i Verdens Mindste Teater. For nu er sandhedens time kommet. Alt skal frem denne alt for tidlige morgen oven på en lang nat, hvor hun er kommet til at drikke alt for meget.

Beruset er noget så sjældent som en onewoman-opera. Den er også noget så opsigtsvækkende som en rendyrket ’kvindeopera’ – skrevet af komponisten Birgitte Alsted over en libretto af Ulla Koppel for den unge operasanger Angelica Asp: 45 minutters jordnær feminisme for sangglad kvinde i morgengry.

Angelica Asp vælter ind på kælderscenen i Salonen på Østerbrogade; det er det nye tilflugtssted for Verdens Mindste Teater, nu hvor teatrets lillebitte pavillon i Kronprinsessegade skulle renoveres.

Angelica Asp falder ned fra sine stiletter med fuldstændig uimodståelig charme, mens hun ser ømt rundt på tilskuerne – stadig varm i blikket efter nattens flirter.

 

Få adgang til hele artiklen og uafhængig kvalitetsjournalistik.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu