Læsetid: 4 min.

Hvad er forskellen er på kommercielt tv og public service? Prøv at se Ramasjang

I kulturredaktionens gennemgang af DR’s kanaler er vi nu nået til DR Ramasjang. Den er langsommere klippet og mindre råbende end konkurrenterne på Nickelodeon og Disney Channel. Det lyder gammeldags, men efter næsten 40 år med kommercielle børnekanaler virker det faktisk moderne
Overskrifterne på den serie af programmer, hvor værten Hr. Skæg rejser rundt i sin luftballon, kunne være overskriften på vores forestilling om børnefjernsyn på DR: Vi skal have det sjovt. Men vi skal også lære noget.

Overskrifterne på den serie af programmer, hvor værten Hr. Skæg rejser rundt i sin luftballon, kunne være overskriften på vores forestilling om børnefjernsyn på DR: Vi skal have det sjovt. Men vi skal også lære noget.

Fra DR

1. december 2017

Skæg med ord

Skæg med tal. Skæg med matematik. Skæg med bogstaver. Skæg med ord. Overskrifterne på den serie af programmer, hvor værten Hr. Skæg rejser rundt i sin luftballon og med stor entusiasme synger og løser opgaver med tal og bogstaver, kunne være overskriften på vores forestilling om børnefjernsyn på DR: Vi skal have det sjovt. Men vi skal også lære noget.

Det kan lyde gammeldags, men i lyset af at Nickelodeon (sendt siden 1977) og Disney Channel (siden 1983) har sendt i 40 år uden nogen ambitioner om at lære børnene andet end at købe deres produkter, så virker det faktisk moderne. Og derudover: Børn (i hvert fald mine egne) kan lide at se det.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • David Zennaro
David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu