Læsetid: 2 min.

Dramatisk liedkoncert i Mogens Dahl Koncertsal

Den østrigske baryton Florian Boesch er én af de få store repræsentanter for den tyske kunstsang. Søndag aften fik han nok af det digitale pres
20. marts 2018

Søndag aften bød på ren Schubert-liedkoncertprogram i Mogens Dahl Koncertsal.

Den østrigske baryton Florian Boesch og den brittiske pianist Roger Vignoles var de prominente gæster med et imponerende program af både kendte og mindre kendte sange. Den første afdeling var domineret af temaet om det vandrende menneske med Goethes harpespillersange fra romanen Wilhelm Meister som indskud, og anden afdeling bevægede sig rundt i blandet tankegods og sluttede med seks Heinrich Heine-sange fra cyklen Schwanengesang.

Jeg kan umiddelbart få svedige hænder ved tanken om den maratonpræstation, en sådan koncert er.

Den ene side er den fysiske del: at kunne disponere stemme og fysisk parathed til så langt et program; og den anden mere svimlende side er at kunne poesi til halvanden time udenad. Det er mange ord, der ovenikøbet skal komme på de rigtige tidspunkter og på de rigtige toner, og der er ingen sufflør – bare et publikum, der sidder med alle teksterne og kan læse, om du synger rigtigt eller forkert.

Smuk stemme, dramatisk kunstner

Boesch viste sig også ikke at være helt rolig, og det gik ret hurtigt galt.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu