Læsetid: 11 min.

Anmeldelse 2018: Mænd, der klæder sig som kvinder, den evige Tue Biering og dans til kamp mod perfektion: CPH Stage viser, at scenekunsten boomer

Dansk teater boomer lige nu. Over de næste ti dage viser festivalen CPH Stage, der afsluttes med uddelingen af årets Reumert-priser, over 90 højdepunkter fra sæsonen, internationale gæstespil, afgangsforestillinger, readings med mere på alle slags scener. Informations scenekunstanmeldere gør status over tidens vigtigste tendenser og anbefaler otte vigtige teater- og danseforestillinger på festivalen
Bare at se videotraileren for forestillingen og dens kvindemiddag er en fest. For alt er lyserødt. Alt er kunstigt. Ingen kinder kan bestå botoxprøven. Intet hår er ægte. Til gengæld er hver en læbestift lagt pinagtigt præcist.

’Vanity of Modern Panic – V.O.M.P.’ af Gunilla Lind Danseteater i Dansekapellet på Bispebjerg Torv.

Bare at se videotraileren for forestillingen og dens kvindemiddag er en fest. For alt er lyserødt. Alt er kunstigt. Ingen kinder kan bestå botoxprøven. Intet hår er ægte. Til gengæld er hver en læbestift lagt pinagtigt præcist.

’Vanity of Modern Panic – V.O.M.P.’ af Gunilla Lind Danseteater i Dansekapellet på Bispebjerg Torv.

Kasper Nybo

31. maj 2018

Til dans mod den perfekte krop: 'Vanity of Modern Panic – V.O.M.P.'

Titlen på denne danseforestilling er en af de mest hårdtslående under dette års CPH Stage: Vanity of Modern Panic – V.O.M.P. Eller ’den moderne paniks forfængelighed’ for nu at sige det på dansk. Det er den helt unge danser og koreograf Gunilla Lind, der har skabt sit eget danseteater – og som i V.O.M.P. har skabt en stiliseret verden af forfængelighed. Bare at se videotraileren for forestillingen og dens kvindemiddag er en fest. For alt er lyserødt. Alt er kunstigt. Ingen kinder kan bestå botoxprøven. Intet hår er ægte. Til gengæld er hver en læbestift lagt pinagtigt præcist.

Gunilla Lind er barn af Nordvest. Hun har danset, siden hun var otte år. Hun er uddannet på Copenhagen Contemporary Dance School i 2013 og har deltaget i flere talentplatforme. For to år siden fik hun støtte af Statens Kunstfond til en arbejdsperiode, der fik hende til at skabe dette værk. Samtidig stiftede hun sit eget danseteater, der nu som det første kompagni har fået tildelt et residency-ophold hos Dansekapellet.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu