Læsetid: 3 min.

’Everybody Knows’ er ikke nogen katastrofe af en film, men det er heller ikke nogen ubetinget vellykket film

Tirsdag aften blev filmfestivalen i Cannes sparket i gang med iranske Asghar Farhadis desværre ikke så vellykkede familiedrama, ’Everybody Knows’
Laura (Penélope Cruz) og Paco (Javier Bardem) før helvede bryder løs i Asgar Farhadis familiedrama og Cannes-åbningsfilm, ’Everybody Knows’. Foto: Memento Films

Laura (Penélope Cruz) og Paco (Javier Bardem) før helvede bryder løs i Asgar Farhadis familiedrama og Cannes-åbningsfilm, ’Everybody Knows’. Foto: Memento Films

9. maj 2018

CANNES – Bifaldet var meget behersket efter den første pressevisning af iranske Asghar Farhadis spansksprogede familiedrama Everybody Knows (Alle ved det på dansk), der tirsdag aften åbnede den 71. udgave af filmfestivalen i Cannes. Og på den måde blev filmen i sig selv et godt argument for de ændrede forhold for pressen, som under megen kritik og ballade – især fra de franske kritikere – er blevet indført i år.

Normalt ser pressen alle film før de officielle gallapremierer, hvilket ikke var et problem i ’gamle dage’, hvor anmeldelserne først var at finde i de trykte medier dagen efter. Men takket været internettet og sociale medier går den slags meget hurtigere i dag, hvorfor man tit og ofte har oplevet, at skuespillere og instruktør har måttet gå ad den røde løber velvidende, at deres film allerede var blevet sablet ned af de hurtigste kritikere – ikke mindst dem på Facebook og Twitter.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • David Zennaro
David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu