Hear we go #1 – T.S. Høegs noter fra jazzfestivalen

Som durkdreven kunstner gælder det om at forberede sig og i forhåbentlig god tid, som alligevel altid har det med at rykke fra masser af den, da tættere på og så til lige op over. Og i mit tilfælde, som den der altid tager teten med egne projekter, begyndte jeg og mine pålidelige kumpaner allerede i maj at komponere og arrangere nyt materiale, øve og ikke mindst at huske at selvøve sine egne lektier eller chops, som det også kan hedde. Kort sagt: det er et game af et også praktisk puslespil

Mikkel Lock Svendborg

12. juli 2018

Fredag den 6. juli

Dette års ’Cop Jazz Fest’ fejrer 40-årsjubilæum, & i den forbindelse blev det kringlet, at den extraordinære trompetist (med særlige beføjelser) Kaspersan Tranberg og jeg blev bedt om at både komponere en ny »JUBILEE«-suite og til formålet at danne et orkester til selveste åbningen i Kgs. Have.

Et planlagt 21 m/k-orkester blev dog minimeret til et 10-ditto, hvilket stadig er en mundfuld, til sidst bestående af 7 alskens messing- og træblæserhorn og 3 trommisser, der yderligere inkorporerede medlemmer lige fra 20- til 80-årsalderen, samt at ramme et kalaidoskopisk udtryk med netop musiske reminiscenser fra 1979 til 2018. Ja, og hold lige fast med det højt lixtallede bandnavn: The Traditional Eclectic Multi-Generational Jazz Ensemble.

Omstændighederne var i top med et spændt og veloplagt jomfruensemble foran et tusindstals publikum under en høj vitaminramlende sol og, som vi siger: Vi gav den gas med fanfare, blues, bop, funk, freejazz og verdensmusik i en stor hybrid højovn.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk