Læsetid: 3 min.

Christian Lollikes ’Revolution’ er en parodi på eksperimenterende teater fremfor en reel åbning for samfundsdebat

Samarbejdet mellem Aarhus Teater og Christians Lollikes Teater Sort/Hvid har budt på succeser som ’Living Dead’ og ’Erasmus Montanus’. Men med nyeste skud på samarbejdsstammen, ’Revolution’, nås på ingen måde tidligere tiders revolutionerende højder
Verden er et kunstigt sted med blege, dukkelignede mennesker og plastikdækkede ansigter i Christian Lollike og Sigrid Johannesens iscenesættelse af ’Revolution’.

Verden er et kunstigt sted med blege, dukkelignede mennesker og plastikdækkede ansigter i Christian Lollike og Sigrid Johannesens iscenesættelse af ’Revolution’.

Emilia Therese

21. august 2018

»Se hvad vores diæt af tropiske frugter, vitaminpiller og plastikindpakkede madvarer betyder for livet i vandet!« Jacob Madsen Kvols råber næsten, imens han smadrer det nysamlede, hvide Ikea-sofabord. Kjartan Hansen strammer løkken om sin hals i forsøget på at slippe væk fra verden, som vi kender den.

Tidens tanker om at ændre den vestlige verdens livsstil og overforbrug fylder en del. Ikke mindst på sociale medier, hvor opråb, bønner og skræmmekampagner om verdens snarlige undergang og mangel på ressourcer er blevet dagligdag. I den ånd risler Aarhus Teater og Teater Sort/Hvids forestilling Revolution ned lige midt i det hele som vand på en mølle.

Revolution, der er skrevet af Christian Lollike og bygger på et tekstforlæg fra kunsthistoriker Mikkel Bolt, handler om en revolution af samfundet, som vi kender det. Eller rettere om manglen på revolution. For uanset mængden af referencer til røde faner, Karl Marx, Jesus og andre kendte revolutionære, er der ingen revolution, ingen løsning til stede på scenen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Ejvind Larsen
Ejvind Larsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu