Læsetid: 6 min.

’Toy Story 4’ har en eksistentiel dimension og er rørende og morsom ligesom sine forgængere

’Toy Story 4’, den fjerde film om legetøjet, der bliver levende, når menneskene ikke kigger, er lige så morsom og rørende som sine tre forgængere. Det er også en revolutionær fortælling om legetøjets frigørelse og bevidstgørelse
Den alfaderlige cowboydukke Woody og lille, nervøse Forky oplever lidt af hvert i Pixars ’Toy Story 4’.

Den alfaderlige cowboydukke Woody og lille, nervøse Forky oplever lidt af hvert i Pixars ’Toy Story 4’.

Capital Pictures/Ritzau Scanpix

29. august 2019

Der er ikke mange film, som har givet mig tårer i øjnene og klumper i halsen som Pixars smukt animerede og fortalte Toy Story-trilogi. Ikke mindst film nummer to og tre, der handler om tab og om at blive forladt, men heldigvis også om at have gode venner at støtte sig op ad, trækker stadig veksler på mine tårekanaler. 

Faktisk udgør de tre film en noget nær perfekt trilogi, en af meget få i filmhistorien, og jeg skal ikke sige mig fri for at være blevet mere end en smule nervøs, da man annoncerede, at en fjerde film var på vej.

Jeg havde dog ikke behøvet at bekymre mig. Toy Story 4 lever på alle måder op til de tre første film i serien. Faktisk tager den hul på et helt nyt kapitel i sagaen om legetøjet, der bliver levende, når vi mennesker ikke kigger. Det er muligt, at dette så er den sidste film – men der er samtidig en oplagt mulighed for at bygge videre på universet og føre de elskede figurer i nye retninger.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Eva Schwanenflügel
Eva Schwanenflügel anbefalede denne artikel

Kommentarer

Hvis ikke spalterne blev fyldt med fyldig omtale af amerikanske metervarer, gu' ved hvad der så ville stå der i stedet? Noget relevant måske?