Læsetid: 6 min.

Alle kan købes og knækkes i HBO-milliardærserien ’Succession’ – og vi lider med overgrebsfolkene

HBO’s serie ’Succesion’ er en væsentlig og nådesløs tragikomedie om medieoverklassen, som styrer fortællingen om vores verden. Men man ender alligevel med at diskutere disse møgforkælede menneskers forarmede sjæle
’Succession’ er en hel central tragedie om dén klasse, der styrer fortællingen om vores verden.

’Succession’ er en hel central tragedie om dén klasse, der styrer fortællingen om vores verden.

HBO Nordic

10. september 2019

Det sværeste ved at se HBO’s fremragende tv-serie Succession er ikke, at det er så forbistret svært at holde af hovedpersonerne i den møgrige businessfamilie med efternavnet Roy. Det er ikke ydmygelserne, som de udsætter de svagere og deres underordnede for. Ej heller den dybe mangel på moral.

Det er, hvordan magtbegæret og manglen på kærlighed suger sjælen ud af selv de få individer i serien, som man viser sig i stand til at holde af.

Det tager så også et stykke tid at lære at holde af nogen overhovedet i Succession. Helt modsat HBO-klassikeren Sopranos, hvor man omgående elsker patriarken Tony Soprano (sublimt spillet af James Gandolfini), der får angstanfald og slagtilfælde i første afsnit i serien.

I Succession elsker man ikke patriarken, mediemogulen og multimilliardæren Logan Roy – spillet med uforsonlig granittyngde af skotske Brian Cox. Og da han falder om af et hjerteanfald, så ønsker man ham død – i det mindste bare for at se, hvordan hans fire børn klarer sig uden hans manglende kærlighed og jernhårde styring. Hvem vil sætte sig på jerntronen? Og for hvilken pris?

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu