Læsetid: 3 min.

Avaz-brødrenes nye melodrama ligner resultatet af en brainstorm over, hvad der kan gå galt i et liv

Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
Én ulykke kommer sjældent alene, og da slet ikke i Avaz-brødrenes melodrama Kollision, hvor den ene tragedie tager den anden.  

Én ulykke kommer sjældent alene, og da slet ikke i Avaz-brødrenes melodrama Kollision, hvor den ene tragedie tager den anden.  

Rolf Konow

31. oktober 2019

Hvis man vil have sit publikum til at føle store, fede, ægte følelser, er det ikke nok at sætte sine skuespillere til at kyle et indrammet billede gennem lokalet, kaste sig på knæ i glasskårene samt bryde sammen i primal gråd med snot, savl og rasende beskyldninger ud over det hele.

Det er heller ikke nogen selvfølge, at en film bliver sørgeligere, jo flere ulykker det lykkes manuskriptforfatteren at mase ind i de små to timer, filmen varer. 

Ærgerligt nok lader de to ovennævnte strategier til at være drivkraften bag Avaz-brødrenes nye melodrama Kollision: Overspilleri og ulykkesophobning toppet af med et strejf af postuleret samfundsrelevans.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Eva Schwanenflügel
Eva Schwanenflügel anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu