Læsetid: 2 min.

Man længes tilbage til mørket på Trentemøllers nye album

Trentemøllers femte album, ’Obverse’, er en demonstration af hans mere ekstroverte side. Det nye udtryk er på en gang skuffende og opmuntrende
Man skulle næsten tro, at der var en eller anden angst, der havde sluppet Trentemøller

Man skulle næsten tro, at der var en eller anden angst, der havde sluppet Trentemøller

Sofie Nørregaard

22. oktober 2019

Obverse er den side, der vender mod beskueren. Den, der er eksponeret. Og det er den perfekte titel på Trentemøllers femte studiealbum.

For i stedet for at gemme sig bag en DJ-pult klinet til bagvæggen har den danske, elektroniske producer og komponist Anders Trentemøller i de seneste par år stillet sig forrest på scenen side om side med sine elektroakustiske bandmedlemmer.

Obverse er endnu en demonstration af Trentemøllers nyere, mere ekstroverte side.

Det er, som om det først er nu, han hviler helt i sit nye image som synlig, varmblodet musiker. For i hans seneste serie af vokalbaserede album virker Obverse som det mest stilsikre.

Man skulle næsten tro, at der var en eller anden angst, der havde sluppet ham.

Det er livsbekræftende at se et menneske træde ud af mørket. Men på Trentemøllers nye album længes man alligevel tilbage.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu