Læsetid: 4 min.

Teaterforestillingen Electronic er en langtrukken og kikset klubnat

Teater Sort/Hvid fortæller overfladisk verdens- og musikhistorie fra en forvokset festabes perspektiv. Replikkerne dvæler ved fortiden med en sentimental nostalgi, bygget op af klichéer. Kun når musikken står alene, er klubfornemmelsen der
Tobias Shaw, Pernille Koch og Anton Hjejle spiller påtaget overstadigt, når de deler bøllehatte og smiley-t-shirts ud, karikerer dansemoves og forsøger at hive et meget modvilligt publikum med ud på scenegulvet.

Foto: Emilia Therese

Tobias Shaw, Pernille Koch og Anton Hjejle spiller påtaget overstadigt, når de deler bøllehatte og smiley-t-shirts ud, karikerer dansemoves og forsøger at hive et meget modvilligt publikum med ud på scenegulvet.

Foto: Emilia Therese

27. november 2019

Nattelivet spreder sig. Dets stærke, visuelle identitet vinder frem i mere dagligdags formater som kunst, litteratur og film. Det er sort, hvidt eller neonfarvet, og det former psykedeliske mønstre på indersiden af øjenlågene.

Teaterforestillingen Electronic er seneste bud på en omformning af det traditionelle, rå klubmiljø til aktuel finkultur. Lydsiden er skabt af de to danske, elektroniske musikere KILL J og Rumpistol og spilles live under forestillingen på Teater Sort/Hvid i København.

Ifølge pressemeddelelsen vil Electronic gerne fortælle musik- og generationshistorie fra internettets fødsel. Gennem psykedeliske visuals og genkendelige beats fra de seneste 30 års klubkultur bliver publikum taget på en tidsrejse tilbage til for lidt siden og igen frem til i dag. Forestillingen undersøger om verdensbegivenheder som Berlinmurens fald, terrorangrebet på World Trade Center, finanskrisen, #MeToo og det seneste amerikanske præsidentvalg kan høres i den elektroniske musik.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu