Læsetid: 4 min.

Fragmenteret roman om Gunnar Björling er måske mest interesseret i sig selv

»Babylon Kreuzberg« efterlader mig rundtosset, men ikke meget klogere.
13. december 2019

Jeg kan godt lide, hvor kompromisløs Karsten Wind Meyhoffs roman Babylon Kreuzberg er, den måde værket blander fotografi og tekst på, også forskellige former for tekst, som en collage. Det er en visuelt smuk bog. Men jeg kan ikke finde ud af, hvem det er, der taler.

Babylon Kreuzberg er fortalt i ni dele med titler som »Post coitus tristesse«, »Nekromance«, »Todtnauberg trance« og »Organismus« og består af en lang række tekstfragmenter skrevet næsten uden punktum (men ellipser, kolon og semikolon), adskilt af asterisker.

Første del tager form som en slags dagbog eller notesbog og handler om et jeg og et du, som går ture i byen eller ved havet om sommeren og taler om, hvad de ser og tænker.

Karsten Wind Meyhoff: 'BABYLON KREUZBERG'.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu