Læsetid: 3 min.

Snedronningens barnevenlige ondskab er kun i 2D

’Snedronningen’ for Tivoli Balletteater er blevet en kulørt og energisk ballet fuld af danseglæde. Men mørket og de onde drifter i H.C. Andersens eventyr forsvinder i dronning Margrethes nydelige billedbogstegninger og Oh Lands velklingende uhygge
Oh Land i oversize som ondskabsdronning med ond ’uh-uhh’-stemme i Tivolis familievenlige showbizballet ’Snedronningen’.

Oh Land i oversize som ondskabsdronning med ond ’uh-uhh’-stemme i Tivolis familievenlige showbizballet ’Snedronningen’.

Per Morten Abrahamsen

9. december 2019

Snedronningen er et af H.C. Andersens mest skræmmende eventyr. Men det er også et af de mest fascinerende. For eventyret om, at ondskaben kan ramme os – lige så uventet som splinten af et stykke is i øjet – viser, hvordan et splitsekund kan ændre vores liv.

Det er imidlertid historiens lykkelige kærlighedsslutning, der mest præger Tivoli Balletteaters helaftensballet i Tivolis Koncertsal: En showbizballet for 33 balletdansere og ti barnedansere, 12 musikere i en røverhuleagtig orkestergrav – og med videodesign og følgespots som ved en rockkoncert.

Scenen er indhyllet i istapper og håndtegnede rosentræer. Der ruller robåde hen over scenen, og det glitrer sort af krager, der forsøger sig med pole dance. Og så er der ikke mindst sangerinden Oh Lands skrækindjagende snedronning, som toner frem på slotshøje videoprojektioner, mens hendes smukke lokkestemme truer med sit ’uh-uhhh’ fra højtalerne.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Olaf Tehrani
  • Eva Schwanenflügel
Olaf Tehrani og Eva Schwanenflügel anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu