Læsetid: 3 min.

Få lykkes så godt med at overskride publikums grænser som Tue Biering

Nøgenhed, små krænkelsesbomber og en vildt kaotisk iscenesættelse er, hvad Tue Bierings nye forestilling på Aalborg Teater byder på. Verden er ikke sort-hvid, det får han virkelig skåret ud i pap. Og det fungerer overraskende fint
Marie Knudsen Fogh, Ena Spottag og Jacob Moth-Poulsen er intense og overbevisende i en grad, så de konstant bevarer vores fulde opmærksomhed i Tue Bierings grænseoverskridende iscenesættelse på Aalborg Teater.

Marie Knudsen Fogh, Ena Spottag og Jacob Moth-Poulsen er intense og overbevisende i en grad, så de konstant bevarer vores fulde opmærksomhed i Tue Bierings grænseoverskridende iscenesættelse på Aalborg Teater.

Lars Horn

30. januar 2020

»Meningen er, at der ikke er nogen mening,« lyder én af replikkerne i Tue Bierings såkaldte vokseneventyr Det gode vs. det onde på Aalborg Teater. Konkret er det fortællingen om manden Hans. Men overordnet er forestillingen et billede på kompleksiteten i verden.

På det rene lysegrå scenegulv lige foran publikum står tre hvidklædte skuespillere fra Aalborg Teaters faste ensemble. Ena Spottag, Marie Knudsen Fogh og Jacob Moth-Poulsen har alle en glathåret, brun pageparyk med. Den, der tager parykken på, bliver til Hans, som kæmper med en grundlæggende forvirring over, hvad der er godt og ondt.

Moth-Poulsen er første mand med parykken. Som Hans gennemgår han sine frustrationer over, at man ikke længere kan regne med, at de gode virkelig er gode. Han viser os farvebilleder af fallerede helte som Bill Cosby, fodboldspilleren Ronaldo og en katolsk præst. Billederne flås i mindre stykker, der smides på scenegulvet. Den første spæde kim til det kommende kaos på scenen er plantet.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu