Læsetid: 3 min.

En computeranimeret hund finder sig selv i eventyrfilmen ’The Call of the Wild’

Den seneste filmudgave af Jack Londons vildmarksklassiker ’The Call of the Wild’ er sød og underholdende. Men det støder øjet, at hunden så tydeligt er computeranimeret
Der er gode grin, enkelte tårer og godt med spænding i The Call of the Wild, der når ganske langt omkring på sine 105 minutter.

Der er gode grin, enkelte tårer og godt med spænding i The Call of the Wild, der når ganske langt omkring på sine 105 minutter.

Nordisk Film

20. februar 2020

Buck er en stor hund. Og glad og lidt for voldsom, når han i højt tempo bevæger sig igennem dommer Millers hus i begyndelsen af filmen om hunden og hans både indre og ydre rejse. The Call of the Wild er baseret på en klassisk vildmarksroman af Jack London og er i hænderne på instruktør Chris Sanders og manuskriptforfatter Michael Greens blevet en sød og underholdende og naturromantisk film om Bucks vej fra kæledyr hos menneskene og tilbage til sine artsfæller, ulvene. Den er noget mindre barsk og voldsom end både bogen og flere tidligere filmatiseringer.

Historien foregår i 1890’erne, og Buck bliver kidnappet af fæle mænd, der tjener penge på at sende store og stærke hunde til Alaska, hvor mænd med guldfeber har brug for stærke slædehunde – heste kan ikke klare den ekstreme kulde. Og det bliver begyndelsen på et vældigt eventyr, hvor Buck både oplever spænding, kærlighed, tab og vold fra menneskenes hånd.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu