Læsetid: 4 min.

Nørrebro Teaters ’Kirsebærhaven’ er hverken god nok eller slem nok til at fastholde opmærksomheden

Det er ikke, fordi Nørrebro Teaters opsætning af Tjekhovs ’Kirsebærhaven’ egentlig falder igennem, men, I guder, hvor er den en intenst utydelig, forglemmelig og langtrukken oplevelse
Kirsebærhaven byder på udmærkede skuespilpræstationer af en række glimrende skuespillere, blandet andet Josephine Park, Tina Gylling Mortensen og Youssef Wayne Hvidtfeldt.

Kirsebærhaven byder på udmærkede skuespilpræstationer af en række glimrende skuespillere, blandet andet Josephine Park, Tina Gylling Mortensen og Youssef Wayne Hvidtfeldt.

Nørrebro Teater

28. februar 2020

Der er noget ved teatrets, scenekunstens væsen, der på én eller anden måde forstærker den oplevelse, som publikum får. Måske er det rent fysisk, logistisk. På en kunstudstilling styrer man selv tempoet, ruten, og hvilke værker man helst vil dvæle ved eller springe over. Når det handler om en bog eller en film, man læser eller ser derhjemme, kan man gå fra og til og holde pause, når man vil.

Eller når man er i biografen, så ved man, at historien, der udspiller sig på det store lærred, er optaget for lang tid siden, har været igennem adskillige filtre, det er en mere distanceret oplevelse end det store levende nu, man er placeret og fastholdt i, når man går ind for at se en forestilling – eller en anden oplevelse på en scene – en koncert for eksempel. Intensiteten øges på både godt og ondt.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu