Læsetid: 4 min.

Det går ikke ligefrem ’Fremad’ for Pixar med selskabets nye film

Dan Scanlons ’Fremad’ er en Pixar-film, der ikke føles som en Pixar-film. Den bruger for mange kræfter på at proppe sit budskab ned i halsen på publikum i stedet for at fortælle en god historie
Ian og Barney sendes ud på noget af et eventyr, da de får fremmanet halvdelen af deres afdøde far, i Pixars ’Fremad’.

Ian og Barney sendes ud på noget af et eventyr, da de får fremmanet halvdelen af deres afdøde far, i Pixars ’Fremad’.

Disney / Pixar

5. marts 2020

Jeg har i de seneste dage spekuleret en del over, hvad det er, der gør, at Pixar laver så fremragende film.

Det amerikanske animationsselskab, der ejes af Disney, har gennem 25 år begavet os med nogle af alle tiders smukkeste, mest begavede, vidunderligt følelsesfulde, opfindsomme og morsomme computeranimerede film – Toy Story-kvartetten, Monster’s, Inc., Find NemoRatatouilleDe Utrolige, WAL­L·E, OpInderst inde.

Og egentlig er forklaringen forræderisk enkel: Gode historier. Enkel, fordi det synes indlysende, at gode historier giver gode film: Forræderisk, fordi det slet ikke er så ligetil at fortælle en god historie på den rigtige måde.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu