Læsetid: 4 min.

Selv godt børneteater er bare lidt trist uden børn

Da coronavirussen forhindrede Teater Fantast i at opføre forestillingen ’Lille Frø’ foran en sal af begejstrede børn, valgte de at gøre det for internettet. Herunder for mig og mit mellemfornøjede mindstebarn
Onlineudgaven af ’Lille Frø’ havde svært ved at brænde igennem skærmen, men dukkearbejdet fungerer fornemt – både det, der udføres på scenen af de to skuespillere, og det, der er udført af dukkemager Maja Linde Christensen.

Onlineudgaven af ’Lille Frø’ havde svært ved at brænde igennem skærmen, men dukkearbejdet fungerer fornemt – både det, der udføres på scenen af de to skuespillere, og det, der er udført af dukkemager Maja Linde Christensen.

PR-foto

25. marts 2020

Jeg har altid holdt meget af øjeblikket, før forestillingen starter. Hvor salen er mørk, publikum stille, og man ikke længere kan slippe ud. Og det var faktisk i et kort øjeblik den fornemmelse, vi havde, da min søn og jeg bænkede os i regnbuefædrenes nye daybed parat til at se Lille Frø opsat af Teater Fantast.

Men så kom den ene skuespiller til at gå på scenen uden den mikrofon der skulle sikre lyd i stuerne, og så brast den illusion. Og den ene far faldt i søvn, den anden fik pludselig lyst til kaffe, mens barnet legede med Lego. Ikke at legoleg, der vel bedst kan sammenlignes med at trække vejret, når man er syv år, nogensinde har forhindret ham i at foretage sig andet imens, men koncentrationen indfandt sig aldrig helt.

Forestillingen skulle have haft premiere foran publikum i salen, men på grund af coronaepidemien valgte teatret at opføre den online og gratis ved to visninger i sidste uge – og efter skuespillernes udsagn var der hele 12.000 familier, der valgte at se med ved første forestilling.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Ejvind Larsen
Ejvind Larsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu