Læsetid: 3 min.

U.S. Girls’ kapitalismekritik er organisk og orkestral

Sangene på U.S. Girls’ syvende album er både spydigt ørehængende og stilmæssigt spraglede. Men der er for få af dem, til at det helt kan holde det høje kunstneriske niveau, hendes elegant indignerede indiepop normalt har
Amerikanske Meghan Remy optræder under kunstnernavnet U.S. Girls.

Amerikanske Meghan Remy optræder under kunstnernavnet U.S. Girls.

Jeff Bierk

6. marts 2020

Da musikredaktøren ved slutningen af 2018 bad avisens musikanmeldere om at byde ind med deres internationale yndlingsalbum fra det forgangne år, var jeg ikke et splitsekund i tvivl om, at U.S. Girls’ In A Poem Unlimited skulle være repræsenteret på min topfem.

Den canadisk bosiddende amerikanske sangerinde Meghan Remy, der siden 2007 har spillet musik under aliasset U.S. Girls, havde overrasket mig meget positivt med sin elegant indignerede elektropop. Nu er hun tilbage med sit syvende album, Heavy Light, der desværre ikke kan leve op til sin forgængers politiske sprudlen og melodiske feminisme.

Det åbner ellers i samme spydigt ørehængende stil med den næsten fem minutter lange »4 American Dollars«. Den er både albummets længste og bedste sang, og Remys syn på økonomisk ulighed er ikke til at tage fejl af:

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu