Læsetid: 5 min.

’Hollywood’ fortæller om 1940’ernes Hollywood – eller om hvordan filmbyen kunne have været

Det var svært at være kvinde, homoseksuel og sort i 1940’ernes Hollywood. Men hvad nu hvis en flok idealister havde sat sig for at lave om på tingene? Det spørgsmål giver Ryan Murphy og Ian Brennan et svar på i Netflix-miniserien ’Hollywood’
Jack Costello (David Corenswet, i midten) drømmer om at blive filmstjerne, og det er han ikke alene om i Ryan Murphy og Ian Brennans miniserie, ’Hollywood’.

Jack Costello (David Corenswet, i midten) drømmer om at blive filmstjerne, og det er han ikke alene om i Ryan Murphy og Ian Brennans miniserie, ’Hollywood’.

Netflix

1. maj 2020

Det lyder næsten som noget, en af de idealistiske hovedpersoner i en tv-serie af Aaron Sorkin kunne finde på at sige. Men det er hentet fra en anden amerikansk tv-gigant, Ryan Murphys nye miniserie, Hollywood, som fra 1. maj kan ses på Netflix.

»Nogle gange tror jeg ikke, at folk her i byen ved, hvilken magt de har. Film viser os ikke kun, hvordan verden er, men hvordan verden kan blive. Hvis vi ændrer måden, vi laver film på, tager en chance og laver en anden slags historie, tror jeg, at vi kan forandre verden‚« siger den aspirerende instruktør Raymond Ainsley (Darren Criss) til Dick Samuels (Joe Mantello), der er produktionschef hos det store filmselskab Ace Pictures.

Året er 1947, og drømmefabrikken Hollywood er et hvidt, mandsdomineret, heteroseksuelt minisamfund, hvor Ainsley gerne vil lave en film med en asiatisk skuespiller, Anna May Wong (Michelle Krusiec), i hovedrollen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu